شرکت داروسازی سمانیک سلامت گستر

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

فعالیت ضد آنفلوانزای پروپولیس (بره موم)

دسته بندی :مقاله کوتاه, تقویت سیستم ایمنی بدن ۱۷ آبان ۱۴۰۱ دکتر فاطمه موسوی 1630 مشاهده
فعالیت ضد آنفلوانزای پروپولیس (بره موم)

پروپولیس در سراسر جهان به عنوان یک مکمل غذایی برای حفظ و بهبود سلامت انسان استفاده می‌شود. در مطالعه‌ای بررسی شده است که آیا عصاره‌های اتانولی پروپولیس برزیلی فعالیت ضد ویروسی علیه ویروس آنفولانزا در شرایط آزمایشگاهی و درون تنی نشان می‌دهند یا خیر.

از میان ۱۳ نوع عصاره اتانولی پروپولیس، چهار عصاره فعالیت ضد ویروس آنفولانزا نشان دادند. موش ها از راه داخل بینی با ویروس آنفولانزا آلوده شدند و این چهار عصاره به صورت خوراکی با دوز ۱۰ میلی گرم بر کیلوگرم سه بار در روز به مدت هفت روز متوالی پس از عفونت تجویز شدند.

در این مدل عفونت، تنها یک عصاره، AF-08، به طور قابل توجهی در دوزهای ۱۰ میلی گرم بر کیلوگرم موجب کاهش وزن بدن موش‌های آلوده شد. دوزهای ۲ و ۱۰ میلی‌گرم بر کیلوگرم نیز در طولانی‌کردن زمان بقای موش‌های آلوده به‌طور معنی‌داری موثر بود، اما دوز mg/kg ۰/۴ تاثیری نشان نداد.

پروپولیس AF-08 در دوز ۱۰ میلی‌گرم بر کیلوگرم به طور قابل توجهی لود و عملکرد ویروس را در مایعات حاصل شستشوی برونکو آلوئولار ریه موش‌های آلوده در مقایسه با گروه کنترل کاهش داد.

کاهش لود و عملکرد ویروس توسط AF-08 در دوز ۱۰ میلی گرم بر کیلوگرم به طور قابل توجهی با موارد القا شده توسط اسلتامیویر با دوز ۱ میلی گرم بر کیلوگرم دو بار در روز از روز اول تا چهارم پس از عفونت مطابقت دارد.

نتایج این مطالعه نشان داد که پروپولیس برزیلی AF-08 دارای فعالیت ضد ویروس آنفولانزا بوده و موجب بهبود علائم آنفولانزا در موش‌ها شد. این پروپولیس ممکن است کاندیدای احتمالی برای استفاده به عنوان مکمل غذایی ضد آنفلوانزا برای انسان باشد.

تقویت و افزایش استقامت سیستم ایمنی بدن فلمون

 

دکتر فاطمه موسوی
دکتر فاطمه موسوی

من فاطمه موسوی هستم، یک پزشک عمومی عضو بنیاد ملی نخبگان و استعداد درخشان دانشگاه علوم پزشکی ایران. در شرکت و وب سایت سمانیک، به صورت تخصصی، علمی و تجربی محتواهای پزشکی تولید می‌کنم. تمرکزم بر ارائه محتواهای با کیفیت به صورت علمی است و از روش‌های پژوهشی مدرن و منابع معتبر حین نوشتن محتوا استفاده می‌کنم.

در گروه تلگرام، هر سوال پزشکی داشته باشید را پاسخ خواهیم داد! عضویت در گروه تلگرامی

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت.

  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
سوالی دارید از ما بپرسید
×
شهابی Whatsapp chat
مهندس منوچهر مسیب‌نژاد Whatsapp chat
2 +