شرکت داروسازی سمانیک سلامت گستر

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

قرص تقویت حافظه برای درس خواندن

دسته بندی :تقویت حافظه, مکمل و ویتامین ۶ فروردین ۱۴۰۲ دکتر صدف عبدیان 506 مشاهده
قرص تقویت حافظه برای درس خواندن

به دنبال قرصی برای تقویت حافظه هستید؟ آیا آزمون دارید و مطالب را به خوبی به یاد نمی‌آورید؟ جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد. شما می‌توانید مکمل نوپتوگر را برای افزایش حافظه‌ی خود مصرف نمایید. همچنین از مکمل اتنساف برای افزایش تمرکز در کنار نوپتوگر استفاده نمایید. سایر عوامل تقویت‌کننده‌ی حافظه، امگا-3، بیومگنلیت (منیزیم سیترات)، ویتامین D، B12 و E می‌باشد. علاوه بر این موارد، سعی کنید سبزیجات و فیبر بیشتری مصرف کنید، به اندازه‌ی کافی بخوابید و ورزش کنید. سمانیک جینسنگ نیز در تامین انرژی روزانه‌ی شما و تقویت حافظه‌تان موثر است.

حافظه چیست؟

حافظه در واقع تعریفی از یک تجربه‌ی شخصی و ذهنیست که می‌توانیم به شکل دلخواه آن را به یاد آوریم. حافظه درواقع فرآیندی شیمیایی بین سلول‌های عصبی شماست که برخلاف حافظه‌های ساخته‌شده به دست بشر، محدودیت ظرفیت ندارد. در عصر حاضر، همه‌ی افراد خواستار داشتن حافظه‌ای قوی هستند. در این راستا، ترکیباتی که به آن نوتروپیک گفته می‌شود، برای افزایش هوشیاری، تقویت حافظه و بهبود اختلالات یادگیری مورد استفاده قرار گرفته‌اند. در ادامه، توصیه‌هایی برای تقویت حافظه‌تان و افزایش راندمان شما به هنگام درس‌خواندن، به شما خواهم کرد. تا انتها همراه من باشید.

قرص تقویت حافظه برای درس خواندن

چگونه حافظه‌مان را تقویت کنیم؟

در ابتدا باید به شما بگویم، برای آن‌که حافظه‌ای قوی داشته باشید، باید از بدن خود مراقبت کنید و ذهن خود را تمرین دهید. در ادامه، موارد بسیار آسانی را برای تقویت حافظه، به شما توصیه خواهم کرد.

  • سعی کنید چیزهای جدیدی یاد بگیرید: درواقع حافظه، مثل یک ماهیچه است. هرقدر تمرین بیشتری با آن انجام دهید، قوی‌تر می‌شود. فعالیت‌هایی که می‌تواند در تقویت حافظه موثر باشد مثل حل‌کردن سودوکو، شطرنج، یادگیری زبان جدید و … است. در یک مطالعه نشان داده شد، افرادی که بیش از یک زبان صحبت می‌کنند، کمتر در معرض ایجاد اختلالات حافظه هستند.
  • سعی کنید مطالب را تکه تکه و دسته‌بندی‌شده به خاطر بسپارید: به عنوان مثال، شاید حفظ شماره‌ای 11 رقمی به طور کلی سخت باشد، اما تقسیم‌کردن آن به بخش‌های 3 یا 4 تایی، به خاطرسپردنش را آسان‌تر می‌کند.
  • به اندازه‌ی کافی بخوابید: براساس مطالعات بسیاری، مشخص شده است خواب کافی و با کیفیت، در شکل‌گیری حافظه‌ی طولانی‌مدت بسیار اثرگذار است. علاوه بر آن، کیفیت خواب نیز بسیار مهم است و فقط طول مدت زمان آن مدنظر گرفته نمی‌شود. برای افزایش کیفیت خواب، سعی کنید محیط خوابتان را آرام و تاریک کنید، دمای اتاقتان را خیلی بالا نبرید، از مصرف قهوه بعد از 6 عصر خودداری نمایید و به شکل منظم (البته نه قبل از خواب) ورزش کنید. مکمل‌های منیزیم (بیومگنلیت) نیز در افزایش کیفیت خواب و تقویت اعصاب شما مفید است.
    مکمل غذایی منیزیم سیترات بیومگنلیت
  • تغذیه‌ای سالم داشته باشید: منظور از تغذیه‌ی سالم و مفید برای حافظه، استفاده‌ی بیشتر از سبزیجات، میوه‌ها، مغزها، روغن‌های گیاهی و … و مصرف کمتر شکر، غذاهای فرآوری‌شده و فست‌فود، نمک، گوشت قرمز و .. است.
  • بعضی داروها، ممکن است بر تضعیف حافظه‌ی شما اثرگذار باشد: نمونه‌ای از داروهایی که ممکن است در کاهش حافظه‌تان اثرگذار باشد، داروهای اعصاب، فشارخون، متفورمین و داروهای چربی خون (استاتین‌ها) می‌باشد.

قرص تقویت حافظه برای درس خواندن چیست؟

درواقع، مصرف چندین مکمل در کنارهم، می‌تواند به شکل قابل‌قبولی در تقویت حافظه‌تان موثر باشد.

  1. اولین قرص برای تقویت حافظه‌ی شما توصیه می‌کنم، مکمل نوپتوگر است. نوپتوگر، مکملی نیمه‌صناعی است که از ترکیب ان فنیل استیل- ال پرولیل گلایسین- اتیل استر تشکیل شده است. این مکمل به شکل مستقیم بر تسهیل انتقالات عصبی و افزایش فاکتورهای رشد عصب اثرگذار است و می‌تواند در تقویت‌حافظه‌ی کوتاه‌مدت و بلندمدت شما به شکل اختصاصی، اثرات مثبتی داشته باشد. شما می‌توانید روزانه 2 الی 3 عدد نوپتوگر، به مدت حداقل 1 الی 3 ماه استفاده نمایید.
    مکمل تقویت حافظه و یادگیری نوپتوگر
  2. مکمل بعدی که در افزایش تمرکز و حافظه‌تان موثر است، اتنساف می‌باشد. اتنساف، مکملی برپایه‌ی زعفران است و به شکل اختصاصی، برای بهبود علائم سندروم نقص تمرکز طراحی شده است. همچنین زعفران در کاهش استرس، افزایش کیفیت خواب و بهبود علائم افسردگی نیز موثر است. توصیه می‌کنم روزانه، از این مکمل قبل از وعده‌ی غذایی استفاده نمایید.
    کپسول اتنساف [داروی گیاهی برای درمان بیش فعالی]
  3. سعی کنید مکمل‌های امگا-3 و ویتامین D را به برنامه غذاییتان اضافه نمایید. هردوی این مکمل‌ها، در محافظت از سلول‌های عصبی، جلوگیری از ایجاد آلزایمر و تسهیل و تقویت انتقالات عصبی موثرند. هردوی این مکمل‌ها، بهتر است بعد از غذا مصرف شود. امگا-3 نیاز به مصرف روزانه ندارد و مصرف 2 الی 3 بار در هفته‌ی آن، کافی می‌باشد؛ اما ویتامین D، طبق نظر پزشک و بررسی آزمایشات شما، به شکل روزانه و با دوز 1000 میلیگرم، قابل استفاده می‌باشد.
    ویتامین D
  4. ویتامین B12، از دیگر ویتامین‌های مورد نیاز برای تقویت حافظه‌ی شماست. درواقع دانشمندان، ارتباط معناداری بین کاهش میزان B12 و از دست‌دادن حافظه پیدا کردند. همچنین بعضی داروها مثل متفورمین، مهارکننده‌های پمپ پروتونی مثل امپرازول، داروهای ضدالتهاب و ضدبارداری، در کاهش میزان B12 موثرند.
  5. ویتامین E: براساس مطالعه‌ای در سال 2014، مشخص شد مصرف ویتامین E، به بهبود علائم بیماران مبتلا به آلزایمر با درجه‌ی کم تا متوسط کمک می‌کند. البته مصرف روزانه‌ی ویتامین E توصیه نمی‌شود زیرا در مواردی، به دلیل مصرف خودسرانه و با دوز نامناسب، ابتلا به سرطان پروستات گزارش شده است. ویتامین E در مغزها، دانه‌ها، روغن‌های گیاهی و گیاهانی مثل اسفناج و بروکلی یافت می‌شود.

شما علاوه بر تقویت حافظه‌تان برای درس‌خواندن، نیاز است تا انرژی روزمره‌تان نیز تامین شود. یکی از بهترین مکمل‌ها برای افزایش انرژی و راندمان کاری شما، سمانیک جینسنگ است. جینسنگ گیاهی ارزشمند است و از سالیان دور تا عصر حاضر، در سراسر جهان درحال استفاده می‌باشد. این گیاه به طور ویژه‌ای در تامین انرژی و افزایش قدرت حافظه اثرگذار است. توصیه می‌کنم روزانه 1 یا 2 ساشه سمانیک جینسنگ را داخل آبجوش یا چای ریخته و میل نمایید.

جمع‌بندی

اگر دانش‌آموز یا دانشجو هستید و به شکل مداوم، درس می‌خوانید یا آزمون مهمی در پیش دارید، توصیه می‌کنم از مکمل‌های نوپتوگر، اتنساف، امگا-3، ویتامین D،  B12 و E استفاده نمایید.نوپتوگر به شکل اختصاصی در تقویت حافظه‌ی کوتاه‌مدت و بلندمدت، اتنساف در افزایش تمرکز، امگا-3، ویتامین Dو B12و E در تسهیل انتقالات بین سیناپسی و محافظت از سلول عصبی و جلوگیری از ایجاد شروع آلزایمر نقش دارند. همچنین برای تامین انرژی روزانه‌ی شما، توصیه می‌کنم سمانیک جینسنگ را به برنامه‌ی غذاییتان اضافه نمایید. جینسنگ علاوه بر تامین انرژی، در تقویت حافظه‌ی شما نیز موثر است.

علاوه بر موارد گفته‌شده، سعی کنید خواب کافی داشته باشید، ورزش کنید، مکمل منیزیم (بیومگنلیت) مصرف کنید و از سبزیجات و فیبر بیشتر در هرم غذایی خود استفاده نمایید.

 

برای مطالعه مقاله “بهترین مولتی ویتامین برای تقویت حافظه” کلیک کنید.

 

منابع

Herbal drugs and natural bioactive products as potential therapeutics: A review on pro-cognitives and brain boosters perspectives – PMC (nih.gov)

Effects of Omega-3 Polyunsaturated Fatty Acids on Brain Functions: A Systematic Review – PMC (nih.gov)

Vitamin D Status and Rates of Cognitive Decline in a Multiethnic Cohort of Older Adults – PMC (nih.gov)

Nootropics as Cognitive Enhancers: Types, Dosage and Side Effects of Smart Drugs – PMC (nih.gov)

Learning and memory – PMC (nih.gov)

دکتر صدف حدادیان
دکتر صدف عبدیان

من صدف عبدیان فارغ التحصیل داروسازی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هستم. در طول تحصیلم چندین مقاله ی ISI در زمینه‌ی اثرات داروهای گیاهی بر روی بیماری عصبی چاپ کردم و هم اکنون در شرکت سمانیک برای ادامه‌ی تحقیقاتم مشغول هستم.

در گروه تلگرام، هر سوال پزشکی داشته باشید را پاسخ خواهیم داد! عضویت در گروه تلگرامی

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت.

  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
سوالی دارید از ما بپرسید
×
شهابی Whatsapp chat
مهندس منوچهر مسیب‌نژاد Whatsapp chat
2 +