شرکت داروسازی سمانیک سلامت گستر

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

آیا زدن ماینوکسیدیل بعد از کاشت مو ضروری است؟

دسته بندی :پوست، مو و زیبایی, ریزش مو ۱ آبان ۱۴۰۲ دکتر فاطمه موسوی 5740 مشاهده

کاشت موی سر یکی از موثرترین و بهترین روش‌های رفع ریزش موی سر است که امروزه به روش‌های مختلف و با استفاده از ابزارها و تجهیزات جدید و مدرنی انجام می‌شود. کاشت مو مستلزم پرداخت هزینه و استراحت است و کسی که پیوند مو انجام می‌دهد دوست دارد در نهایت به یک نتیجه مطلوب برسد، به همین دلیل کاشت مو باید توسط یک پزشک متخصص انجام شود و شما هم باید از مراقبت‌های قبل و بعد از کاشت مو پیروی کنید. یکی از داروهای مهمی که باید بعد از کاشت مو به صورت مرتب و طبق دستور پزشک مصرف شود ماینوکسیدیل است.
ماینوکسیدیل یکی از رایج‌ترین داروهایی است که پزشک بعد از کاشت مو آن را تجویز می‌کند، برای اینکه بتوانید از آن به درستی استفاده کنید باید با ماینوکسیدیل، مزایای استفاده از آن و انواع ماینوکسیدیل موجود در بازار آشنا شوید. در ادامه با این داروی مهم که بعد از کاشت مو باید استفاده شود آشنا خواهید شد.

فواید استفاده از ماینوکسیدیل بعد از کاشت مو

با کمک ماینوکسیدیل می‌توان بخشی از پوست سر را که کاشت مو در آن انجام شده تقویت کرد، استفاده مکرر از این محصول به تقویت پیاز مو و رویش مجدد موها کمک بسیاری می‌کند. دیگر فواید ماینوکسیدیل عبارتند از:

ماینوکسیدیل

  • ضخامت موهای قبلی و موهای جدید افزایش می‌یابد.
  • استفاده از ماینوکسیدیل موجب بهبود گردش خون در کف سر شده و فولیکول‌های مو را مجبور به رشد مجدد خواهد کرد.
  • فاز آناژن رشد موها را طولانی می‌کند. و باعث می‌شود تا سلول‌ها به سرعت تقسیم شوند و به طول ساقه اضافه خواهد شد.
  • در مقایسه با دیگر داروها در بازه زمانی کوتاه‌تری به نتیجه خواهید رسید.
  • استفاده از ماینوکسیدیل سرعت ریزش موی سر را کند می‌کند و در واقع راهی برای کنترل ریزش موی سر است.
  • ماینوکسیدیل می‌تواند شوک ریزشی موها بعد از کاشت را از بین ببرد.

آیا استفاده از ماینوکسیدیل بعد از کاشت مو ضرورت دارد؟

همانطور که می‌دانید کاشت مو یکی از راه‌های رفع ریزش موی سر و داشتن موهای پرپشت و خوش حالت است، معمولا کسانی که زیر سن 35 سالگی اقدام به کاشت مو می‌کنند ممکن است بعد از مدتی دچار ریزش مو شوند. در این زمان پزشک ماینوکسیدیل را برای مراجعه کننده تجویز می‌کند تا از ریزش موهای کاشته شده جلوگیری کنند. معمولا موهای سر بعد از کاشت دچار ریزش می‌شوند و با دو هفته استراحت مجددا رشد آن‌ها آغاز خواهد شد، برای تقویت موها در این بازه 14 روز باید از ماینوکسیدیل استفاده کرد. نوع ماینوکسیدیل و دوز مصرفی آن توسط پزشک تعیین می‌شود و با استفاده از آن فولیکول موها ترمیم شده و رشد خود را از سر می‌گیرند.
تاثیر ماینوکسیدیل روی موهای سر به صورت مقطعی بوده و تا زمانی تقویت موها و ضخیم شدن آن‌ها ادامه دارد که از ماینوکسیدیل استفاده کنید، شاید با قطع مصرف آن ریزش موهایتان به حالت اول بازگردد. اگر از این محلول برای دو تا سه ماه بدون وقفه استفاده کنید با قطع مصرف ماینوکسیدیل دیگر موهایتان دچار ریزش نمی‌شوند.

انواع ماینوکسیدیل موجود در بازار

ماینوکسیدیل موجود در بازار معمولا به دو صورت محلول موضعی و قرص خوراکی عرضه می‌شود. محلول موضعی آن به صورت مستقیم روی پوست سر اعمال می‌شود و با گشاد کردن رگ‌ها میزان گردش خون را در کف سر افزایش می‌دهد و برای تاثیرگذاری بیشتر باید روزی دو بار از آن استفاده کرد.
قرص ماینوکسیدیل هم علاوه بر تحریک رشد موهای سر و تقویت فولیکول آن‌ها، برای کاهش فشار خون استفاده می‌شود و این کار را با گشاد کردن رگ‌های خونی انجام می‌دهد.

ماینوکسیدیل

از بهترین محلول‌های ماینوکسیدیل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فوم ماینوکسیدیل: استفاده از این نوع فوم به مراتب بسیار راحت‌تر از مایع آن است و به راحتی جذب پوست سر می‌شود و در دو غلظت 2 درصد و 5 درصد به بازار عرضه شده است.
  • ماینوکسیدیل قوی: غلظت این ماینوکسیدیل حدود 10 درصد است که در مقایسه با نوع استاندارد آن بسیار بالاست. این محصول با قدرت تاثیرگذاری بالایی که دارد دارای عوارض و معایب بسیاری است.
  • ماینوکسیدیل ترکیبی: ترکیب فیناستراید یا آزلائیک اسید با ماینوکسیدیل موجب ساخته شدن یک ماینوکسیدیل ترکیبی می‌شود.
  • ماینوکسیدیل استاندارد: این نوع ماینوکسیدیل در دو غلظت 2 درصد و 5 درصد عرضه شده است.

جمع بندی

امروزه ریزش موی سر به یک عارضه شایع و فراگیر در میان زنان و مردان تبدیل شده است و این ریزش دلایل مشخصی دارد که آلودگی هوا، استفاده از وسایل شخصی دیگران، استفاده از محصولات نامناسب برای شستشو و تقویت موها، استرس و اضطراب، مصرف دارو، مصرف الکل و دخانیات، بیماری‌های مختلف از رایج‌ترین دلایل آن هستند. به نقل از کلینیک صدف: تنها راه درمان دائمی ریزش مو، کاشت مو است. به انتقال فولیکول‌های مو از ناحیه‌ی پشت سر به جلوی سر، کاشت طبیعی مو می‌گویند. روش‌های کاشت مو شامل دو نوع جراحی و بدون جراحی است؛ امروز با پیشرفت فناوری و وجود دستگاه‌های پیشرفته، روش‌های بدون جراحی با عوارض کمتر و اثرگذاری بیشتر از محبوبیت بیشتری برخوردار است.
بعد از کاشت مو پزشک داروها و محلول‌های مختلفی برای شما تجویز می‌کند که ماینوکسیدیل یکی از مهم‌ترین داروها است که با استفاده از این محلول می‌توانید موهای کاشته شده را تقویت کرده و از ریزش موهای جدید جلوگیری کنید.

دکتر فاطمه موسوی
دکتر فاطمه موسوی

من فاطمه موسوی هستم، یک پزشک عمومی عضو بنیاد ملی نخبگان و استعداد درخشان دانشگاه علوم پزشکی ایران. در شرکت و وب سایت سمانیک، به صورت تخصصی، علمی و تجربی محتواهای پزشکی تولید می‌کنم. تمرکزم بر ارائه محتواهای با کیفیت به صورت علمی است و از روش‌های پژوهشی مدرن و منابع معتبر حین نوشتن محتوا استفاده می‌کنم.

در گروه تلگرام، هر سوال پزشکی داشته باشید را پاسخ خواهیم داد! عضویت در گروه تلگرامی

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت.

  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
سوالی دارید از ما بپرسید
×
شهابی Whatsapp chat
مهندس منوچهر مسیب‌نژاد Whatsapp chat
2 +