شرکت داروسازی سمانیک سلامت گستر

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

درمان خانگی ریزش مو سکه ای

دسته بندی :پوست، مو و زیبایی, ریزش مو ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ دکتر فاطمه موسوی 26036 مشاهده
درمان خانگی ریزش موی سکه ای

اگر بخشی از موهای سر یا ریشتان به اندازه سکه‌ای کوچک ریزش پیدا کرده است، احتمالاً دچار آلوپسی آره آتا یا ریزش موی سکه‌ای شده‌اید. این مشکل ممکن است برای خانم‌ها و آقایان و به دلیل ضعف در سیستم دفاعی بدن ایجاد شود.

برای درمان بیماری آلوپسی آره آتا راهکارهای گوناگونی وجود دارد که از آن‌ها می‌توان به درمان شیمیایی و خانگی اشاره کرد. اما با توجه به این که بسیاری از روش‌های شیمیایی با عوارض خاص خود همراه هستند بهتر است ابتدا روش‌های خانگی را امتحان کرده و در صورت عدم بهبود به سراغ روش‌های شیمیایی بروید.

در ادامه در رابطه با راه‌های درمان ریزش مو سکه‌ای در طب سنتی اطلاعات کامل تری در اختیارتان قرار می‌دهیم؛ همچنین راه‌های درمان ریزش سکه‌ای ریش مردان را نیز بررسی می‌کنیم.

درمان ریزش مو سکه‌ای در طب سنتی

اگر دچار ریزش مو سکه‌ای شده‌اید و به دنبال راهی برای درمان آن می‌گردید می‌توانید از محصولات درمانی مانند کرم ژل ضد ریزش سکه‌ای مو سریتا استفاده کنید. این محصول باعث رویش مجدد تارهای ریخته شده می‌شود و برای پوست سر، ابرو، مژه، ریش و سبیل مناسب است. بنابراین با استفاده از این کرم می‌توانید باعث درمان بیماری آلوپسی آره آتا شوید.

اما برای درمان ریزش مو سکه‌ای در طب سنتی هم راهکارهای مختلفی وجود دارد که می‌توانید آن ها را نیز امتحان کنید. در ادامه به بررسی این راهکارها می‌پردازیم و روش‌های درمان بیماری آلوپسی آره آتا را شرح می‌دهیم.

1- تغذیه مناسب

تغذیه مناسب به خصوص برای درمان ریزش مو سکه‌ای در زنان نقش مهمی دارد. طبق تحقیقات اکثر زنان دچار فقر آهن هستند و به همین دلیل مشکلاتی مانند ریزش مو را تجربه می‌کنند. بنابراین توصیه می‌کنیم برای درمان ریزش مو سکه‌ای به تغذیه خود توجه داشته و از عدس، لوبیای سفید، گوشت گاو، گوشت بوقلمون، دانه کدو تنبل و اسفناج در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

در کنار مواد غذایی گفته شده به پروتئین نیاز دارید که تخم مرغ، ماهی، گوشت کم چرب، آجیل و لوبیا منبع غنی پروتئین هستند. همچنین با مصرف قرص آهن تحت نظر پزشک، کمبود آهن بدن جبران می‌شود.

2- درمان خانگی ریزش مو سکه‌ای با آب پیاز

متاسفانه برای درمان ریزش مو سکه‌ای در زنان و مردان هیچ راهکار قطعی وجود ندارد! اما طب سنتی استفاده از آب پیاز را برای درمان آلوپسی آره آتا پیشنهاد می‌کند.

آب پیاز دارای مقداری گوگرد است که در رشد موها موثر بوده و باعث رویش تارهای جدید می‌شود. بنابراین از آب پیاز می‌توانید برای درمان ریزش موی پوست سر و صورت استفاده کنید.

درمان خانگی ریزش مو سکه‌ای با آب پیاز

3- درمان ریزش مو سکه‌ای با روغن نارگیل

یکی از راه‌های درمان ریزش مو سکه‌ای در طب سنتی استفاده از روغن نارگیل است. برای این کار می‌توانید کمی روغن نارگیل را روی پوست سر ماساژ دهید. این کار را هر روز تکرار کنید تا شاهد رشد تارهای جدید شوید.

البته به افرادی که موهای چربی دارند توصیه می‌شود تعداد دفعات استفاده را کاهش دهند. بعد از ماساژ سر با روغن نارگیل بین ۳ تا ۴ ساعت صبر کنید و سپس موهای خود را بشویید.

4- درمان ریزش مو سکه‌ای با مورد

مورد به عنوان تقویت‌کننده پیاز مو شناخته شده و به همین دلیل برای درمان ریزش مو سکه‌ای در مردان و زنان موثر است. البته تنها زمانی با استفاده از این داروی گیاهی به نتیجه دلخواه می رسید که به طور مداوم از آن استفاده کنید.

به این صورت پیاز مو تقویت شده و مشکلاتی مانند موخوره، ریزش مو، شوره سر و خارش پوست سر رفع می‌شوند.

5- درمان ریزش مو سکه‌ای با روغن جوجوبا

برای درمان خانگی ریزش مو سکه‌ای حتماً روغن جوجوبا را امتحان کنید. در صورتی که ریزش موی سکه‌ای به دلیل خشکی شدید سر رخ داده باشد، روغن جوجوبا می‌تواند رطوبت مورد نیاز پوست سر را تامین کرده و باعث رشد مجدد موها شود.

از دیگر خواص روغن جوجوبا برای مو می‌توان به تنظیم تولید سبوم پوست سر، رفع عفونت‌های پوستی، پاکسازی پوست سر و ترمیم مو‌های آسیب دیده اشاره کرد. برای برخورداری از خواص این روغن گیاهی ابتدا آن را کمی گرم کرده و سپس روی پوست سر خود ماساژ دهید.

6- درمان ریزش مو سکه‌ای با آلوئه ورا

آلوئه ورا برای درمان ریزش مو سکه‌ای در مردان و زنان کاربرد دارد. با استفاده از ژل آلوئه ورا تولید سبوم پوست تنظیم شده و سلول‌های مو بازسازی می‌شوند. همچنین آلوئه ورا برای تسکین پوست سر آسیب دیده و ملتهب کاربرد دارد.

درمان ریزش مو سکه‌ای با آلوئه ورا

7- درمان ریزش مو سکه ای با حنا

برای درمان ریزش مو سکه‌ای در زنان می‌توانید حنا را امتحان کنید؛ چرا که این گیاه دارویی خاصیت ضد قارچی و باکتریایی دارد.

8- درمان ریزش مو سکه ای با روغن رزماری

روغن رزماری به عنوان یک محرک قوی عمل کرده و در درمان ریزش مو سکه ای در مردان و زنان نقش چشمگیری ایفا می کند. این روغن گیاهی سرشار از آنتی اکسیدان ها است و برای درمان عفونت کف سر، شوره و خشکی کف سر انتخاب مناسبی است.

9- درمان ریزش سکه‌ای ریش با سیر

احتمالاً شما هم در رابطه با درمان ریزش سکه‌ای ریش با سیر چیزهایی شنیده‌اید. سیر یکی از مواد غذایی بسیار پرخاصیت است که در طب سنتی از آن برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌شود.

سیر سرشار از مواد مغذی مو مانند آهن، پتاسیم، روی، ویتامین B، سولفور و سلنیوم است که باعث تغذیه و رشد مجدد تارهای مو می‌شوند.

برای درمان ریزش سکه‌ای ریش با سیر ابتدا آب سیر را بگیرید و سپس آن را با مقدار مساوی از روغن نارگیل ترکیب کنید. این ترکیب را روی ریش هایتان بمالید و پس از ۲۰ دقیقه با آب ولرم بشویید. این کار را دو الی سه بار در هفته تکرار کنید تا شاهد نتیجه آن باشید.

برای درمان ریزش سکه‌ای ریش می‌توانید ترکیب آب سیر و عسل را نیز امتحان کنید. برای این کار مقدار مساوی از عسل و آب سیر را با یکدیگر ترکیب کرده و بین دو تا ۳ دقیقه روی ریش هایتان ماساژ دهید.

20 دقیقه صبر کنید و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید. از این ماسک دو بار در هفته استفاده کنید تا تارهای ریش تقویت شده و مجدداً رشد کنند.

درمان ریزش سکه‌ای ریش با سیر

گفتار پایانی

در این مقاله به بررسی راه‌های درمان خانگی ریزش مو سکه‌ای برای مردان و زنان پرداختیم. در صورتی که شما نیز این مشکل را تجربه کرده‌اید، توصیه می‌کنیم ابتدا راهکارهای طب سنتی را که معمولاً برای زنان و مردان مشترک هستند استفاده کرده و در صورت عدم نتیجه به پزشک مراجعه کنید.

البته باید توجه داشته باشید که روش‌های خانگی نیاز به مداومت و زمان گذاری دارند. بنابراین نمی‌توانید در مدت زمانی کوتاه از این روش‌ها نتیجه بگیرید.

اما در صورتی که با استفاده از راهکارهای درمانی طب سنتی به نتیجه نرسیدید و میزان ریزش مو افزایش پیدا کرد، حتماً هر چه سریع‌تر با پزشک متخصص مشورت کرده و از محصولات درمانی تجویز شده استفاده کنید.

دکتر فاطمه موسوی
دکتر فاطمه موسوی

من فاطمه موسوی هستم، یک پزشک عمومی عضو بنیاد ملی نخبگان و استعداد درخشان دانشگاه علوم پزشکی ایران. در شرکت و وب سایت سمانیک، به صورت تخصصی، علمی و تجربی محتواهای پزشکی تولید می‌کنم. تمرکزم بر ارائه محتواهای با کیفیت به صورت علمی است و از روش‌های پژوهشی مدرن و منابع معتبر حین نوشتن محتوا استفاده می‌کنم.

در گروه تلگرام، هر سوال پزشکی داشته باشید را پاسخ خواهیم داد! عضویت در گروه تلگرامی

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت.

  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

  1. سحر قاسمی گفته؛
    14:36 1402/06/26

    درمان ریزش مو سکه ای خانم ها با حنا جواب میده اما بهتر هست که این موضوع رو جدی بگیریم و حتما با پزشک یا مشاور پوست و مو مضورت کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
سوالی دارید از ما بپرسید
×
شهابی Whatsapp chat
مهندس منوچهر مسیب‌نژاد Whatsapp chat
2 +