شرکت داروسازی سمانیک سلامت گستر

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

داروی گیاهی تقویت قوای جسمی مردان

داروی گیاهی تقویت قوای جسمی مردان

یکی از مهمترین کارهایی که یک مرد می‌تواند انجام دهد این است که مراقب سلامتی خود باشد. مطمئناً، ورزش کردن و درست غذا خوردن شروع خوبی بوده و قطعاً بخشی از یک سبک زندگی سالم است، اما افزودن برخی مکمل‌های گیاهی طبیعی نیز می‌تواند ایده خوبی باشد.

گیاهان دارویی متعددی، آثار مفیدی در بهبود عملکرد و قوای جسمی و جنسی مردان نشان داده‌اند. اگر با افسردگی، کمبود انرژی، کاهش میل جنسی، اختلال نعوظ یا هر مشکل دیگری که اغلب مردان با آن مواجه هستند دست و پنجه نرم می‌کنید، این گیاهان ممکن است به شما کمک کنند.

در جامعه رقابتی امروز، استرس زیاد و غرق شدن در مسئولیت‌ها بر سلامت مردان تاثیر می‌گذارد. یک سبک زندگی ناسالم در کنار این شرایط باعث کاهش مضاعف قدرت جسمی و باروری مردان میشود. از نظر من، مصرف برخی مکمل‌ها که با گیاهان طبیعی ساخته شده‌اند در کنار یک سبک زندگی سالم می‌تواند به مردان در مدیریت سلامت و بهبود قوای جسمی  و جنسی خود کمک کند.

در ادامه چند مورد از بهترین داروهای گیاهی تقویت قوای جسمی و جنسی مردان را معرفی کرده و فواید و عوارض آنها را بررسی می‌کنم. با من همراه باشید.

داروی گیاهی تقویت قوای جنسی مردان

نام گیاه

تقویت قوای جسمی و جنسی عوارض جانبی

جینسنگ قرمز

سردرد، مشکلات خواب، مشکلات گوارشی، تغییرات فشار خون

 

علف بز شاخدار

تاثیر بر  عملکرد قلب
جینکوبیلوبا

تهوع، سردرد، ناراحتی معده، سوزش و التهاب دهان

 

یوهمبین

فشار خون بالا، ضربان قلب سریع و اضطراب

آشواگاندا

ناراحتی معده، مدفوع شل، حالت تهوع، خواب آلودگی

در ادامه به بررسی دقیق‌تر هرکدام از گیاهان فوق می‌پردازیم. با ما همراه باشید …

۱. جینسنگ قرمز

فواید

جینسنگ قرمز به‌عنوان یکی از شناخته شده‌ترین گیاهان برای مردان، به تقویت میل جنسی، بهبود عملکرد جنسی، اصلاح اختلال نعوظ و بهبود کیفیت اسپرم کمک میکند. نام دیگر جینسنگ قرمز، جینسنگ پاناکس است. محققان دقیقاً مطمئن نیستند که جینسنگ قرمز چگونه علائم اختلال نعوظ را بهبود می‌دهد. یک تئوری این است که این گیاه بر هورمون‌های مسئول ایجاد نعوظ تاثیر می‌گذارد. مورد دیگر این است که از طریق افزایش میزان اکسید نیتریک باعث افزایش جریان خون می‌شود. جینسنگ پاناکس همچنین می‌تواند انرژی را افزایش دهد، سطح قند و کلسترول خون را کاهش دهد، استرس را کاهش داده و موجب آرامش روانی شود، دیابت را درمان کند و همانطور که ذکر شد اختلال عملکرد جنسی در مردان را مدیریت کند.

تحقیقات

یک مطالعه در سال ۲۰۱۲ بر روی ۱۱۹ مرد با اختلال نعوظ خفیف تا متوسط ​​نشان داد که مصرف جینسنگ به مدت ۸ هفته، عملکرد کلی جنسی و اختلال نعوظ را بهبود میبخشد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ بر روی افرادی که تحت درمان سرطان بودند، نشان داد که جینسنگ به کاهش خستگی ناشی از سرطان کمک می‌کند. مطالعه دیگری در سال ۲۰۱۶ در مورد اثرات جینسنگ قرمز کره‌ای بر عملکرد شناختی در بیماران مبتلا به آلزایمر نیز نتایج امیدوار کنند‌ه‌ای نشان داد. جینسنگ همچنین می‌تواند التهاب را کاهش دهد. طبق یک مطالعه در سال ۲۰۲۰، جین سنوزیدها که اجزای فعال جینسنگ هستند ممکن است مسیرهایی را در سیستم ایمنی بدن که می‌تواند التهاب را کاهش دهد هدف قرار دهد.

عوارض جانبی

اگرچه مصرف جینسنگ به طور کلی بی خطر است، برخی از افراد عوارض جانبی زیر را به صورت خفیف گزارش کرده‌اند:

    • سردرد
    • مشکلات خواب
    • مشکلات گوارشی
    • تغییرات فشار خون

جینسنگ

خرید

۲. علف بز شاخدار (اپیمدیوم)

فواید

این گیاه چینی برای کاهش علائم مرتبط با اختلال عملکرد جنسی از جمله اختلال نعوظ کاربرد دارد. محققان مکانیسم دقیق عملکرد این گیاه را نمی‌دانند اما بر این باورند که اپیمدیوم سطح هورمون‌های خاصی را در بدن تغییر می‌دهد که به نوبه خود ممکن است عملکرد جنسی را بهبود بخشد.

تحقیقات

در یک تحقیق اثر عصاره خالص شده اپیمدیوم روی موش‌ها مورد مطالعه قرار گرفت. این مطالعه نشان داد که موش‌هایی که این عصاره را دریافت کردند، نسبت به موش‌های دیگر جریان خون بیشتری داشتند.

عوارض جانبی

استفاده از این گیاه می‌تواند بر عملکرد قلب فرد تاثیر بگذارد. کسانی که بیماری قلبی دارند نباید آن را مصرف کنند زیرا می‌تواند باعث ضربان قلب نامنظم شود. این دارو همچنین می‌تواند با سایر داروها تداخل داشته باشد.

علف بز شاخدار

۳. جینکوبیلوبا

فواید

جینکوبیلوبا گیاهی است که پزشکان از آن برای هزاران سال در درمان تعداد زیادی از بیماری‌ها استفاده کرده‌اند. به عنوان مثال میتوان به زوال عقل، اضطراب و جریان خون ضعیف به مغز اشاره کرد. طرفداران مصرف جینکو برای اختلال نعوظ بر این باورند که جینکو رگ‌های خونی را برای تقویت جریان خون به اندام‌های جنسی منبسط میکند.

تحقیقات

با توجه به برخی مطالعات، جینکو ممکن است در کمک به درمان اختلال عملکرد جنسی که با مصرف برخی داروهای ضد افسردگی (SSRIs) ایجاد می‌شود، موثر باشد.

عوارض جانبی

جینکوبیلوبا میتواند خطر خونریزی را افزایش دهد، بنابراین افرادی که داروهای رقیق کننده خون مصرف میکنند نباید آن را مصرف کنند. سایر عوارض جانبی عبارتند از:

    • تهوع
    • سردرد
    • ناراحتی معده
    • سوزش و التهاب دهان

جینکوبیلوبا

۴. یوهمبین

فواید

یوهمبین مکملی است که از پوست یک درخت آفریقایی تهیه می‌شود. قبل از معرفی داروهایی مانند ویاگرا، پزشکان اغلب یوهمبین را به عنوان درمانی برای اختلال نعوظ توصیه می‌کردند. یوهمبین با تحریک گیرنده‌هایی در بدن که باعث ترشح هورمون‌های اپی نفرین و نوراپی نفرین میشود، عمل می‌کند. این هورمون‌ها می‌توانند اثرات ترکیبات دیگری را که ممکن است عروق خونی آلت تناسلی را منقبض کنند، رفع کنند. این گیاه با افزایش گردش خون در بافت‌های آلت تناسلی، به اصلاح ناتوانی‌های جنسی فیزیولوژیکی و ذهنی کمک می‌کند.

تحقیقات

انجمن اورولوژی آمریکا مصرف یوهمبین را به عنوان درمانی برای اختلال نعوظ به دلیل عوارض جانبی فراوان آن توصیه نمی‌کند. با این حال، نشان داده شده است که این گیاه، میل جنسی و انگیزه جنسی را در مطالعات حیوانی افزایش می‌دهد.

عوارض جانبی

مصرف این مکمل با عوارض جانبی زیادی همراه است. برای مثال فشار خون بالا، ضربان قلب سریع و اضطراب. توصیه می‌کنم هرگز بدون مشورت با پزشک یوهمبین را مصرف نکنید.

یوهمبین

۵. آشواگاندا

فواید

آشواگاندا یا جینسنگ هندی یک گیاه آداپتوژن است؛ به این معنی که از یک کلاس منحصر به فرد از گیاهان شفابخش است که به تعادل، بازیابی و محافظت از بدن کمک می‌کند. این گیاه میتواند عملکردهای فیزیولوژیکی را در سراسر بدن تعدیل کند و به بدن شما کمک کند تا به هر گونه تأثیر منفی یا استرسور واکنش مناسب نشان دهد.

تحقیقات

آشواگاندا فواید بسیار مهمی برای سلامت کلی فرد ارائه می‌دهد. بیش از ۲۰۰ مطالعه توانایی آن را در کاهش اضطراب و افسردگی، تثبیت قند خون، کاهش کلسترول خون و بهبود کارکرد غده تیروئید و غده فوق کلیوی ثابت کرده‌اند.

عوارض جانبی

عوارض جانبی معمول خفیف است و شامل موارد زیر می‌باشد :

    • ناراحتی معده
    • مدفوع شل
    • حالت تهوع
    • خواب آلودگی

آشواگاندا

اصلاح سبک زندگی را جدی بگیرید!

در کنار مصرف داروهای گیاهی ذکر شده، حتما اصلاح سبک زندگی و عمل به توصیه های زیر را برای بهبود قوای جسمی و جنسی خود در نظر بگیرید:

  • خوردن غذاهای سالم، طبیعی و مغذی در فواصل منظم
  • حفظ عادات سالم مانند پرهیز از مصرف الکل ، سیگار و قلیان
  • خواب شبانه حداقل ۷ تا ۸ ساعت
  • ورزش منظم برای اطمینان از سلامتی
  • مدیریت سطح استرس

منابع

What are the health benefits of ginseng?

TOP 10 HERBS FOR MEN’S HEALTH

HERBS FOR MEN’S HEALTH

Six herbs for treating erectile dysfunction

 

7 HERBS ALL MEN SHOULD USE FOR BETTER HEALTH

 

دکتر فاطمه موسوی
دکتر فاطمه موسوی

من فاطمه موسوی هستم، یک پزشک عمومی عضو بنیاد ملی نخبگان و استعداد درخشان دانشگاه علوم پزشکی ایران. در شرکت و وب سایت سمانیک، به صورت تخصصی، علمی و تجربی محتواهای پزشکی تولید می‌کنم. تمرکزم بر ارائه محتواهای با کیفیت به صورت علمی است و از روش‌های پژوهشی مدرن و منابع معتبر حین نوشتن محتوا استفاده می‌کنم.

در گروه تلگرام، هر سوال پزشکی داشته باشید را پاسخ خواهیم داد! عضویت در گروه تلگرامی

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت.

  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
سوالی دارید از ما بپرسید
×
شهابی Whatsapp chat
مهندس منوچهر مسیب‌نژاد Whatsapp chat
2 +