شرکت داروسازی سمانیک سلامت گستر

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو

بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو

با افزایش ریزش مو که به‌دلایلی مانند یائسگی، استرس، رژیم غذایی فقیر یا وجود بیماری‌های زمینه‌ای ایجاد می‌گردد، جای تعجبی وجود ندارد که بازار پر از قرص‌ها، کپسول‌ها، آدامس‌ها و مکمل‌های پودری که سرشار از ویتامین‌ها و سایر مواد مغذی هستند، باشد. پس دانستن بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو برای شما باید بسیار مهم باشد

همگی می‌دانیم که یک رژیم غذایی متعادل که مواد مغذی ضروری مورد نیاز برای بدن را تامین کند برای کمک به رشد طبیعی مو و جلوگیری از ریزش مو ضروری است. زمانی‌که به‌دلایل مختلف مواد مغذی از طریق رژیم غذایی به بدن نمی‌رسد و باعث ریزش مو می‌شود، استفاده از مکمل‌ها می‌تواند تاثیرگذار باشد، اما در سایر موارد باید علت ریزش مو با بررسی نتایج آزمایش خون توسط پزشک مشخص شود.

در ادامه تعدادی از ویتامین‌های موثر در کاهش ریزش مو معرفی می‌گردد:

1- سمانیک کلاژن

همانطور که می‌دانید کلاژن نقش اثبات شده‌ای در ارتقاء سلامت پوست ایفا می‌کند. مکمل‌های کلاژن به‌دلیل دارا بودن آمینواسید‌ها که واحدهای سازنده‌ی کراتین هستند به رشد مو نیز کمک می‌کنند. همچنین کلاژن به مقادیر کم در ریشه‌ی مو وجود دارد و برای سلامت فولیکول مو مهم است. کلاژن پپتید از طریق تقویت فولیکول مو و بهبود شرایط پوست سر، می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کند. می توان کلاژن سمانیک را به عنوان بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو نام برد.

سمانیک کلاژنخرید سمانیک کلاژن با قیمت 392,000 تومان :

مشاهده و خرید

2- ویتامین C

شاید از اثرات مثبت ویتامین C بر پوست آگاه باشید. این ویتامین اثرات مفیدی بر سلامت مو نیز دارد. ویتامین C به‌دلیل داشتن خواص آنتی‌اکسیدانی قوی با رادیکال‌های آزادی که موها را پیر و رشد آن‌ها را متوقف می‌کنند، مبارزه می‌کند. همچنین این ویتامین نقش مهمی در ساخت کلاژن ایفا می‌کند. علاوه‌ بر این، ویتامین C به جذب آهن نیز کمک می‌کند.

3- ویتامین B7 (بیوتین)

بیوتین از مهم‌ترین ویتامین‌ها در جلوگیری از ریزش مو است و برای حفظ سلامت موها ضروری است. بیوتین به ساخت کراتین که برای رشد مو، سلول‌های پوستی و ناخن ضروری است کمک می‌کند. علاوه بر این بیوتین می‌تواند سفید شدن مو را مهار کند.

4- ویتامین B11 (فولیک اسید)

اسید فولیک برای تکوین سلولی و رشد بافت ضروری است. از این‌رو فولیک اسید برای برای داشتن فولیکول‌های موی سالم و در نتیجه رشد مو بسیار مهم است. اسید فولیک همچنین با ایجاد گردش خون بهتر باعث می‌شود مواد مغذی راحت‌تر به پوست سر برسند.

5- ویتامین B12

ویتامین‌های گروهB به ساخت گلبول‌های قرمز جدید که اکسیژن و مواد مغذی ضروری برای رشد مو را به سر و فولیکول‌های مو منتقل می‌کنند، کمک می‌کند. کمبود ویتامین‌های6B، 7B (بیوتین)، 9B (فولات) و B12 با ریزش مو مرتبط است اما در این میان تنها ویتامینی که مردم اغلب دچار کمبود آن هستند ویتامین B12 است. کمبود این ویتامین می‌تواند به ریزش مو و ایجاد موهای خاکستری بیانجامد. این مسئله به‌ویژه در افراد گیاه‌خوار، افراد مسن و در زنان یائسه صادق است.

6- ویتامین A

به نظر شما کدام عضو بدن سریع‌ترین رشد را دارد؟ حتما پاسخ شما مو است. ویتامین A برای رشد سلول‌ها ضروری است و به نوبه‌ی خود به رشد موها نیز کمک می‌کند. غدد پوست نیز از ویتامین A بهره می‌برند و از آن برای تولید سبوم استفاده می‌کنند. سبوم (روغن) پوست سر را مرطوب و مو را سالم نگه می‌دارد. این ویتامین یک آنتی‌اکسیدان قوی نیز هست که به حفظ سلامت پوست سر کمک می‌کند. با این‌حال مصرف بیش از مقادیر توصیه شده از این ویتامین می‌تواند عوارض جانبی به همراه داشته باشد و مصرف آن باید تحت نظر پزشک باشد.

7- ویتامین D 

این ویتامین می‌تواند کراتینه شدن و تولید کراتین را که پروتئین ساختاری اصلی مو است، افزایش دهد. بدون مقادیر کافی ویتامین Dدر بدن، سلول‌هایی که کراتین را در فولیکول‌های مو تولید می‌کنند، نمی‌توانند رشد مو را به درستی تسهیل کنند. یکی از مهم‌ترین مراحل در تولید ویتامینD از پیش‌ساز آن در بدن، تابش نور خورشید به پوست است. پیشنهاد می‌شود با مشورت پزشک از مکمل‌های ویتامینD استفاده کنید.

علاوه بر ویتامین‌هایی که در بالا به آن اشاره شد، تعداد دیگری از مواد مغذی نیز نقش مهمی در حفظ سلامت مو بر عهده دارند که در این‌جا به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌شود:

بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو

8- آهن

آهن جزئی از هموگلوبین است. هموگلوبین اکسیژن را در بدن حمل می‌کند. کمبود آهن می‌تواند منجر به شکنندگی مو و ریزش آن شود. فقدان آهن باعث آنمی می‌شود. به نظر می‌رسد یکی از دلایل ریزش مو کمبود اکسیژن در سلول‌های پوست سر است. آهن باعث بهبود گردش اکسیژن در بدن می‌شود و به انتقال اکسیژن به سلول‌های پوست سر کمک می‌کند.

9- روی

این عنصر کمیاب در بسیاری از فرآیندهای زیستی، از جمله تجزیه و استفاده از پروتئین‌هایی که برای رشد مو ضروری هستند، ایفای نقش می‌کند. روی همچنین در تشکیل کراتین نقش دارد. بنابراین این عنصر به عنوان یکی از بهترین مواد مغذی برای کمک به رشد مو و داشتن موی سالم در نظر گرفته می‌َشود. کمبود روی می‌تواند تعداد موهای موجود در فاز تلوژن(مرحله استراحت) و موهای نازک و شکننده را افزایش دهد.

10- سلنیم

سلنیم یک ماده‌ی معنی است که نقش مهمی در حفظ سلامت مو ایفا می‌کند. کمبود این ماده می‌توان باعث شکنندگی مو و ریزش مو بشود. سلنیم به بدن در پروتئین‌سازی کمک می‌کند. از آنجایی که مو عمدتاً از پروتئین تشکیل شده است، مقادیر کافی سلنیوم برای رشد مو ضروری است.

سخن پایانی

در این مقاله بهترین ویتامین‌ها و مواد مغذی برای جلوگیری از ریزش مو معرفی شدند. داشتن یک رژیم غذایی سالم، ورزش روزانه و تا حد امکان دوری از استرس، بهترین راه برای داشتن موهایی سالم است. پیشنهاد می‌شود قبل از خرید و آغاز مصرف ویتامین‌ها و مکمل‌های مرتبط با سلامت مو، با پزشک خود مشورت کنید و بعد از آگاهی از علت ریزش مو، به درمان آن بپردازید.

منبع

https://www.getthegloss.com/beauty/hair/best-supplements-for-hair-loss

https://health.clevelandclinic.org/the-best-vitamins-supplements-and-products-for-healthier-hair/

https://www.hgspecialist.com/blogs/ingredients/7-important-vitamins-and-minerals-against-hair-loss

 

دکتر علیپور
دکتر حسین علیپور

حسین علیپور هستم دکتری تخصصی نانو بیوتکنولوژی از دانشگاه تربیت مدرس که به عنوان کارشناس تحقیق، توسعه و تولید محتوا در شرکت سمانیک سلامت گستر مشغول به فعالیت هستم.

در گروه تلگرام، هر سوال پزشکی داشته باشید را پاسخ خواهیم داد! عضویت در گروه تلگرامی

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت.

  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
سوالی دارید از ما بپرسید
×
شهابی Whatsapp chat
مهندس منوچهر مسیب‌نژاد Whatsapp chat
2 +