شرکت داروسازی سمانیک سلامت گستر

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

بهترین زمان مصرف پودر کلاژن

دسته بندی :مکمل و ویتامین ۲۳ مهر ۱۴۰۲ دکتر حسین علیپور 10834 مشاهده
بهترین زمان مصرف پودر کلاژن

کلاژن یک جزء کلیدی در استخوان‌ها، پوست، ماهیچه‌ها و سایر قسمت‌های بدن است. مردم اغلب مکمل کلاژن را برای افزایش سلامت پوست مصرف می‌کنند. رساندن مواد غذایی مغذی و ضروری به پوست می‌تواند باعث شود در هر سنی که باشید سالم و جوان به‌نظر برسید. کلاژن پروتئینی است که به‌طور طبیعی در سرتاسر بدن شما یافت می‌شود و با آبرسانی به پوست و خاصیت کشسانی پوست مرتبط است. هر چند کلاژن باعث کاهش چین و چروک پوست می‌شود اما نقش کلیدی در حفظ سلامتی کل بدن ایفا می‌کند.

همان‌طور که گفته شد مکمل‌های کلاژن می‌توانند به کاهش چین و چروک پوست کمک کنند و خاصیت کشسانی پوست را افزایش دهند و در کل باعث بهبود وضعیت و ایجاد ظاهری جوان و شاداب در پوست بشوند. از این‌رو درصد زیادی از مردم از این مکمل استفاده می‌کنند. سوالی که ممکن است ذهن شما را مشغول کند این است که چه زمانی برای مصرف این مکمل مناسب است؟ آیا مصرف کلاژن در زمان‌های خاصی باعث افزایش اثرگذاری یا تفاوت‌های اساسی می‌شود؟ در ادامه بیش‌تر در این‌باره صحبت خواهیم کرد.

بهترین زمان مصرف پودر کلاژن چه زمانی است؟ اگر رژیم غذایی خاصی دارید، ورزش نمی‌کنید و فعالیت کافی ندارید و به‌طور مداوم در معرض نور خورشید هستید، می‌توانید مصرف مکمل کلاژن را شروع کنید. صبح، ظهر و شب هرسه زمان‌های مناسبی از روز برای مصرف مکمل کلاژن هستند.

بهترین زمان برای مصرف مکمل کلاژن چه زمانی است؟

بدن ما به‌طور طبیعی کلاژن را تولید و ذخیره می‌کند، اما با افزایش سن، ذخایر کلاژن بدن کاهش می‌یابد. درک زمان‌بندی تولید کلاژن می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین زمان مصرف کلاژن را بر اساس سن خود تعیین کنید. ذخایر کلاژن طبیعی بدن شما در اواخر دهه 20 سالگی تا 30 سالگی به اوج خود می‌رسد و از آن زمان به بعد به مرور زمان کاهش می‌یابد. زمانی که به سن 40 سالگی می‌رسید، سطح کلاژن شما به حدود 70 درصد سطح اولیه می‌رسد. سپس در سن 50 سالگی به 60 درصد، در 60 سالگی به 44 درصد و در 70 سالگی به 32 درصد کاهش می‌یابد. بر اساس این جدول زمانی، ممکن است بخواهید از اوایل دهه 20سالگی شروع به تقویت مقدار کلاژن بدن خود کنید، با این‌حال هیچ وقت برای شروع دیر نیست. توجه داشته باشید که این زمان‌بندی شامل سطوح متوسط است و ژنتیک و سبک زندگی شما را در نظر نمی‌گیرد. علاوه بر سن، عوامل زیر نیز بر ذخایر کلاژن بدن شما تأثیر می‌گذارند و می‌توانند به تعیین زمان استفاده از مکمل‌های  کلاژن کمک کنند:

  • تغذیه: گیاه‌خواری اگرچه ممکن است مزایای خاصی داشته باشد اما با این سبک زندگی، کلاژن حیوانی از رژیم غذایی شما حذف می‌شود و به بدن شما نمی‌رسد. بنابراین شروع زودتر به حفظ و بهبود میزان کلاژن در افراد گیاه‌خوار و کسانی که گوشت نمی‌خورند بسیار مهم است.
  • ورزش: ورزش زیاد و فعالیت می‌تواند به حفظ تولید کلاژن طبیعی در بدن شما کمک کند. مطالعه‌ای در سال 2015 که توسط مجله‌ی Aging Cell Anatomical Study منتشر شد، نشان داد که زندگی کم تحرک و توده عضلانی کم می‌تواند باعث ایجاد نشانه‌های پیری پوست، از جمله از دست دادن کلاژن بشود. اگر ورزش منظم به هر دلیلی بخشی از زندگی شما نیست یا نمی‌تواند بخشی از زندگی شما باشد، مصرف مکمل کلاژن می‌تواند ایده خوبی باشد.
  • قرارگیری در معرض نور خورشید: قرار گرفتن مزمن در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید می‌تواند به تجزیه کلاژن منجر شود. اگر زمان زیادی را در خارج از منزل می‌گذرانید، محافظت از پوست برای حفظ ذخایر کلاژن موجود بدن ضروری است. در این شرایط ممکن است شروع به مصرف مکمل کلاژن مفید باشد.

بهترین زمان مصرف پودر کلاژن

بهترین زمان از روز برای مصرف کلاژن چه زمانی است؟

مصرف برخی از مواد مغذی و روتین‌ها در شروع یا پایان روز بسیار مفید هستند. با این حال، کلاژن در این دسته قرار نمی‌‌گیرد. در عوض، شما باید مکمل کلاژن را بر اساس آنچه که برای بدن، سبک زندگی و اهداف سلامتی شما بهترین است، مصرف کنید. در زیر چند زمان عالی برای مصرف کلاژن آورده شده است:

  • صبح: شاید شنیده باشید که صبح زمان مناسبی برای مصرف برخی مکمل‌هاست. این مسئله می‌تواند برای برخی مکمل‌ها صادق باشد، اما در مورد کلاژن صادق نیست. اسید معده نمی‌تواند کلاژن را تجریه کند. کلاژن باید در ابتدا به زیرواحدهای اسید آمینه‌ای تجزیه شود و سپس برای ساخت کلاژن مورد استفاده قرار گیرد. این اتفاق بیشتر در روده‌ی کوچک به وقوع می‌پیوندد. اما این بدان معنا نیست که نمی‌توانید مکمل کلاژن خود را در صبح مصرف کنید. مصرف مکمل به همراه قهوه، بلغور، جو دوسر یا اسموتی می‌تواند به شما کمک کند روز خود را با یک وعده غذایی مغذی و کلاژن‌ساز شروع کنید.
  • ظهر: اگر در میانه‌ی روز خواستید نوشیدنی یا غذایی را میل کنید می‌توانید مکمل کلاژن خود را در ان اضافه کنید. یکی از مزایای احتمالی مصرف مکمل کلاژن در بعد از ظهر کمک به کاهش هوس کردن خوراکی‌های مختلف است. مطالعات نشان داده که مصرف پروتئین‌هایی مانند کلاژن می‌تواند به افزایش احساس سیری کمک کند. به جای استفاده از میان وعده‌هایی که ارزش غذایی کمی دارند ، می‌توانید یک مکمل کلاژن پودری را با ماست یونانی یا یک فنجان چای مخلوط کنید، با این‌کار سیر می‌شوید و اشتهایتان کمتر می‌شود و از سلامتی بدنتان نیز حمایت می‌کنید.
  • شب:  برخی از متخصصان سلامت مصرف برخی مکمل‌ها را در وعده‌های عصرانه توصیه می‌کنند، زیرا آن‌ها محلول در چربی هستند و وقتی مقداری چربی مصرف کرده باشید، بدن شما می‌تواند آنها را بهتر جذب کند. با این‌حال، کلاژن محلول در آب است، به این معنی که نیازی نیست در مورد مصرف کلاژن با غذا نگران باشید – بدن شما کلاژن را در هر زمانی از روز جذب می‌کند. اگر اثر کاهش اشتها در اثر مصرف کلاژن برای شما مهم است، می‌توانید در هنگام شب از این مکمل استفاده کنید. همچنین می‌توانید بدون نگرانی در مورد کاهش اثربخشی، آن را در یک فنجان چای عصرانه یا لیوان آب هم بزنید و مصرف کنید.

سمانیک کلاژن

خرید

نتیجه‌گیری

اینکه در چه مرحله‌ای از زندگی مصرف کلاژن را شروع کنید یک انتخاب شخصی است. ممکن است از اوایل دهه 20 زندگی خودتان شروع به مصرف کلاژن کنید یا صبر کنید تا سطح کلاژن طبیعی شما در یائسگی کمی بیشتر کاهش یابد. اگرچه هیچ وقت برای شروع مصرف مکمل کلاژن دیر نیست، افرادی که عادات و سبک زندگی خاصی دارند ممکن است از شروع زودتر سود ببرند. می‌توانید مکمل‌های کلاژن را در هر زمان از روز که ترجیح می‌دهید بدون اینکه اثربخشی آن از بین برود مصرف کنید. صبح، ظهر و عصر همگی گزینه‌های قابل قبولی هستند. انتخاب درست فقط به این بستگی دارد که بدن شما چگونه به مکمل واکنش نشان می‌دهد و اینکه چه روتینی برای شما بهتر عمل می‌کند.

منبع

Best Time to Take Collagen

دکتر علیپور
دکتر حسین علیپور

حسین علیپور هستم دکتری تخصصی نانو بیوتکنولوژی از دانشگاه تربیت مدرس که به عنوان کارشناس تحقیق، توسعه و تولید محتوا در شرکت سمانیک سلامت گستر مشغول به فعالیت هستم.

در گروه تلگرام، هر سوال پزشکی داشته باشید را پاسخ خواهیم داد! عضویت در گروه تلگرامی

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت.

  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
سوالی دارید از ما بپرسید
×
شهابی Whatsapp chat
مهندس منوچهر مسیب‌نژاد Whatsapp chat
2 +