شرکت داروسازی سمانیک سلامت گستر

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

بهترین مکمل چربی سوز بانوان

دسته بندی :مکمل و ویتامین, زنان, کاهش وزن ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ دکتر فاطمه موسوی 459 مشاهده
بهترین مکمل چربی سوز بانوان

به عنوان بهترین مکمل چربی سوز بانوان ، مکمل اسلیمان را به شما توصیه می‌کنم که حاوی عصاره قهوه سبز و فلفل سیاه است. سایر مکمل‌های چربی سوز برای بانوان عبارتند از : کافئین ، چای سبز ، پودر پروتئین ، فیبرهای محلول

مکمل‌های چربی سوز به عنوان مکمل‌های غذایی توصیف می‌شوند که می‌توانند متابولیسم شما را افزایش دهند، جذب چربی را کاهش دهند یا به بدن کمک کنند چربی بیشتری بسوزاند. مطالعات متعدد نشان داده‌اند که چندین مکمل با منشا طبیعی می‌توانند به شما کمک کنند چربی بیشتری بسوزانید. در این مقاله لیستی از بهترین مکمل‌های چربی سوز بانوان را به شما معرفی میکنم. با من همراه باشید.

5 مکمل چربی سوز بانوان

1- اسلیمان

اسلیمان یکی از بهترین مکمل‌های چربی سوز چه برای بانوان و چه برای آقایان به شمار می‌رود. هر کپسول اسلیمان محتوی ۴۰۰ میلی گرم عصاره دانه گیاه قهوه سبز ( با نام علمی Coffea Arabica ) و ۵ میلی گرم عصاره میوه فلفل سیاه ( با نام علمی Piper Nigrum ) است.

مطالعات متعددی نشان داده‌اند که عصاره قهوه سبز می‌تواند در کاهش وزن و کاهش تجمع چربی موثر باشد. فلفل سیاه نیز سرشار از یک ترکیب گیاهی به نام پیپرین (piperine) است که می‌تواند در کاهش اشتها، بهبود حساسیت به انسولین و هورمون لپتین (هورمون سیری) مؤثر باشد و در نهایت منجر به کنترل وزن و چاقی شود.

مکمل اسلیمان

خرید

می‌توانید دو بار در روز هر بار یک کپسول اسلیمان را پیش از غذا میل نمایید.

2- کافئین

کافئین ماده‌ای است که معمولا در قهوه، چای سبز و دانه‌های کاکائو یافت می‌شود. همچنین یک عنصر محبوب در مکمل‌های چربی سوز است که دلیل خوبی نیز برای این مسئله وجود دارد.

کافئین می‌تواند به افزایش متابولیسم شما کمک کرده و به بدن شما کمک کند چربی بیشتری بسوزاند. تحقیقات نشان می‌دهند که کافئین می‌تواند به طور موقت متابولیسم شما را تا ۱۶ درصد در مدت ۱ تا ۲ ساعت افزایش دهد.

علاوه بر این، چندین مطالعه نشان داده‌اند که کافئین می‌تواند به بدن شما کمک کند چربی بیشتری را به عنوان سوخت بسوزاند. با این حال، به نظر می‌رسد این اثر در افراد با وزن کمتر در مقایسه با افرادی که ممکن است اضافه وزن یا چاقی داشته باشند قوی‌تر باشد.

برای بهره مندی از فواید کافئین، نیازی به مصرف مکمل ندارید. می‌توانید چند فنجان قهوه در روز بنوشید که منبع عالی کافئین با فواید بسیاری برای سلامتی است. اما لازم است بدانید که مصرف زیاد کافئین می‌تواند به تدریج بدن شما را نسبت به اثرات آن مقاوم کند. توجه به این نکته نیز مهم است که کافئین می‌تواند با کیفیت خواب تداخل داشته باشد، که اثرات منفی بر مدیریت وزن دارد.

مصرف بیش از حد کافئین در واقع می‌تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد. به همین دلیل مهم است که حد مجاز روزانه کافئین که ۴۰۰ میلی گرم است را رعایت کنید.

قهوه

3- پودر پروتئین

مصرف مقادیر کافی پروتئین برای چربی سوزی فوق العاده مهم است. مصرف زیاد پروتئین می‌تواند با افزایش متابولیسم و کاهش اشتها به چربی سوزی کمک کند. همچنین به بدن شما کمک می‌کند تا توده عضلانی را حفظ کند. به عنوان مثال، یک مطالعه شامل ۶۰ شرکت کننده دارای اضافه وزن و چاقی نشان داد که یک رژیم غذایی با پروتئین بالا تقریبا دو برابر یک رژیم غذایی پروتئین متوسط در سوزاندن چربی موثر است.

پروتئین همچنین می‌تواند با افزایش سطح هورمون‌های سیری مانند GLP-1، CCK و PYY اشتهای شما را کاهش دهد و در عین حال سطح هورمون گرسنگی گرلین را کاهش دهد. در حالی که می‌توانید تمام پروتئین مورد نیاز خود را از غذاهای غنی از پروتئین دریافت کنید، اما بسیاری از مردم خوردن پروتئین کافی روزانه را چالش برانگیز می‌دانند. مکمل‌های پودر پروتئین راهی مناسب برای افزایش مصرف پروتئین شما هستند.

گزینه‌ها شامل پودرهای پروتئین وی، کازئین، سویا و تخم مرغ است. با این حال، مهم است که مکمل پروتئینی را انتخاب کنید که قند و مواد افزودنی کمی داشته باشد، به خصوص اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید. به خاطر داشته باشید که کالری همچنان مسئله مهمی است. مکمل‌های پروتئینی به جای اینکه به رژیم غذایی شما اضافه شوند باید جایگزین میان وعده‌ها یا بخشی از یک وعده غذایی شوند.

اگر خوردن پروتئین کافی برایتان دشوار است، سعی کنید روزانه ۱ تا ۲ پیمانه (۲۵ تا ۵۰ گرم) پودر پروتئین مصرف کنید. میزان توصیه شده مصرف پروتئین روزانه بر اساس سطح فعالیت، سن، جنس، وزن، قد و … متفاوت خواهد بود. با این حال، به طور کلی میزان توصیه شده ۰/۸ گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن است.

4- عصاره چای سبز

مصرف عصاره چای سبز در واقع تمام مزایای چای سبز را به صورت پودر یا کپسول برای شما فراهم می کند. عصاره چای سبز سرشار از کافئین و پلی فنل اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) است که هر دو ترکیباتی هستند که می‌توانند به شما در سوزاندن چربی کمک کنند. علاوه بر این، این دو ترکیب مکمل یکدیگر بوده و می‌توانند به شما در سوزاندن چربی از طریق فرایندی به نام ترموژنز کمک کنند. به عبارت ساده، ترموژنز فرآیندی است که در آن بدن شما برای تولید گرما کالری می‌سوزاند.

به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل شش مطالعه نشان داد که مصرف ترکیبی از عصاره چای سبز و کافئین به افراد کمک می‌کند ۱۶ درصد بیشتر از دارونما چربی بسوزانند. در مطالعه دیگری، دانشمندان اثرات دارونما، کافئین و ترکیبی از عصاره چای سبز و کافئین را بر چربی سوزی مقایسه کردند. آنها دریافتند که ترکیب چای سبز و کافئین تقریباً ۶۵ کالری بیشتر در روز نسبت به کافئین به تنهایی و ۸۰ کالری بیشتر از دارونما می‌سوزاند.

چای سبز (Camellia sinensis)

 

5-فیبرهای محلول

فیبرهای محلول، آب را در دستگاه گوارش شما جذب می‌کنند و یک ماده ژل مانند چسبناک تشکیل می‌دهند. جالب توجه است، مطالعات نشان داده‌اند که فیبر محلول می‌تواند با کاهش اشتها به شما در سوزاندن چربی کمک کند.

به این دلیل که فیبر محلول می‌تواند به افزایش سطح هورمون‌های سیری مانند PYY و GLP-1 کمک کند. همچنین می‌تواند به کاهش سطح هورمون گرسنگی گرلین کمک کند.

علاوه بر این، فیبر محلول موجب کاهش سرعت رسیدن مواد غذایی به روده می‌گردد. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، بدن شما زمان بیشتری را برای هضم و جذب مواد مغذی صرف می‌کند، که باعث می‌شود برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید.

فیبر محلول همچنین ممکن است با کاهش میزان کالری که از غذا جذب می‌کنید به چربی سوزی کمک کند.

در حالی که می‌توانید تمام فیبر محلول مورد نیاز خود را از غذا دریافت کنید، بسیاری از مردم این موضوع را چالش برانگیز می‌دانند. بنابراین می‌توانید از مکمل‌های فیبر محلول مانند گلوکومانان یا پسیلیوم استفاده کنید.

منبع

5 Natural Fat Burners That Work

دکتر فاطمه موسوی
دکتر فاطمه موسوی

من فاطمه موسوی هستم، یک پزشک عمومی عضو بنیاد ملی نخبگان و استعداد درخشان دانشگاه علوم پزشکی ایران. در شرکت و وب سایت سمانیک، به صورت تخصصی، علمی و تجربی محتواهای پزشکی تولید می‌کنم. تمرکزم بر ارائه محتواهای با کیفیت به صورت علمی است و از روش‌های پژوهشی مدرن و منابع معتبر حین نوشتن محتوا استفاده می‌کنم.

در گروه تلگرام، هر سوال پزشکی داشته باشید را پاسخ خواهیم داد! عضویت در گروه تلگرامی

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت.

  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
سوالی دارید از ما بپرسید
×
شهابی Whatsapp chat
دکتر صدف عبدیان Whatsapp chat
2 +