شرکت داروسازی سمانیک سلامت گستر

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

رفع و چین چروک صورت در دو دقیقه

دسته بندی :پوست، مو و زیبایی, مکمل و ویتامین ۲۸ تیر ۱۴۰۲ دکتر فاطمه موسوی 3805 مشاهده
رفع چروک صورت در دو دقیقه

آیا رفع چین و چروک صورت در دو دقیقه امکان پذیر است؟ ایجاد خطوط و چین و چروک بر روی صورت یک عارضه جانبی اجتناب‌ناپذیر طی روند افزایش سن می‌باشد که زیبایی و شادابی چهره را تحت تاثیر قرار می‌دهد. طیف وسیعی از روش‌ها می‌توانند به پیشگیری و از بین بردن چین و چروک صورت کمک کنند. شما می‌توانید درمان‌های خانگی و تغییر سبک زندگی را برای پیشگیری و درمان چین و چروک صورت امتحان کنید. اگر روش‌های خانگی در این زمینه کمکی نکرد، یک متخصص پوست می‌تواند جهت انتخاب درمان‌های پزشکی مناسب به شما مشاوره دهد.

طی روند افزایش سن و به خصوص در صورت عدم مراقبت صحیح از پوست، چین و چروک‌های پوستی افزایش می‌یابند. این مسئله برای اغلب افراد ناخوشایند است و زیبایی و شادابی چهره را تحت تاثیر قرار می‌دهد. من، دکتر فاطمه موسوی، در این مطلب، به معرفی بهترین و موثرترین روش‌های پیشگیری و درمان چین و چروک صورت پرداخته‌ام.

درمان‌های خانگی برای رفع چین و چروک صورت

چین و چروک ناشی از پیری پوست و کاهش حجم است. طی روند افزایش سن، پوست به مرور نازک‌تر می‌شود و دلیل آن کاهش تولید کلاژن و پروتئین‌های الاستین است. این مسئله همچنین باعث می‌شود که پوست در برابر آسیب‌های محیطی مقاومت کمتری داشته باشد. در این بخش، برخی از روش‌های خانگی ممکن برای رفع چین و چروک صورت در دو دقیقه و به حداقل رساندن خطر ایجاد چین و چروک و معکوس کردن علائم پیری را باهم مرور می‌کنیم:

1- مراقبت روزانه از پوست

مرطوب کردن و آبرسانی منظم به پوست می‌تواند از خشکی پوست جلوگیری کرده و احتمال ایجاد چین و چروک را کاهش دهد. استفاده از محصولات مراقبتی متناسب با نیازهای پوست بسیار مهم است. برای مشاهده نتایج مطلوب اکثر این محصولات چند هفته زمان نیاز است. استفاده منظم از مرطوب کننده و آبرسان yuskin sisora برای رفع خشکی پوست و کاهش خطر ایجاد چین و چروک تاثیر قابل توجهی دارد.

محصولات سیسورا

محصولات سیسورا

مشاهده و خرید

2- خواب منظم و کافی

مطالعات نشان داده‌اند که برخی از حالات خوابیدن مانند خوابیدن روی شکم یا به پهلو، می‌تواند به افزایش چین و چروک روی صورت منجر شود. روش‌هایی وجود دارد که به کاهش خطر ایجاد چین و چروک در هنگام خواب کمک می‌کند. این روش‌ها عبارتند از:

  • خوابیدن صاف به پشت
  • استفاده از یک بالش مخصوص که تغییر شکل صورت را در هنگام خواب کاهش می دهد.
  • استفاده از روبالشی ابریشمی
  • شست و شوی منظم روبالشی

3- تغذیه سالم

مصرف آب کافی برای جبران خشکی پوست، مصرف سبزیجات و پیروی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل به بهبود چین و چروک‌های پوست کمک می‌کند.

تداخل با جذب دیگر مواد معدنی

درمان های پزشکی برای رفع چین و چروک صورت

اغلب درمان‌های خانگی فقط خطوط ریز روی پوست افراد را از بین می‌برند و چین و چروک‌های عمیق‌تر ممکن است نیاز به درمان پزشکی داشته باشند. اگر درمان‌های خانگی نتایج رضایت‌بخشی نداشته باشند، ممکن است فرد بخواهد از متخصص پوست و روش‌های پزشکی کمک بخواهد. روش‌ها و درمان‌های مختلفی برای رفع چین و چروک پوستی وجود دارد که در این بخش به معرفی برخی از تاثیرگذارترین روش‌ها می‌پردازیم.

4- داروها

کرم‌های حاوی رتینوئید، مانند رتینول و محصولات پوستی حاوی ویتامین C می‌توانند به بدن در ساخت کلاژن بیشتر کمک کنند و از ایجاد چین و چروک جلوگیری کنند. متخصصان پوست اغلب این موارد را به عنوان درمان اولیه تجویز می‌کنند.

5- مکمل کلاژن

مکمل‌های حاوی کلاژن موجب افزایش خاصیت کشسانی و انعطاف پوست و کاهش چین و چروک و خطوط ریز پوستی می‌شوند. سمانیک کلاژن حاوی کلاژن پپتید، ویتامین سی و عصاره بلوبری است. منبع تهیه سمانیک کلاژن از شرکت آلمانی Gelita با نام تجاری کلاژن پپتید ®VERISOL می‌باشد که از شناخته شده‌ترین و بهترین شرکت‌های تولیدی کلاژن در دنیا می‌باشد. یک مطالعه بالینی کنترل شده با دارونما در بیش از ۱۰۰ خانم ۴۵ تا ۶۵ ساله نشان داد که مصرف خوراکی این کلاژن به مدت ۴ هفته به طور قابل توجهی چین و چروک‌های پوستی را کاهش می‌دهد و منجر به تشکیل پروکلاژن پوستی می‌شود.

سمانیک کلاژن

مشاهده و خرید

6- لایه برداری شیمیایی

لایه برداری شیمیایی می‌تواند بسیاری از علائم پیری پوست صورت را کاهش دهد. این مواد با از بین بردن لایه‌های شاخی و مرده پوست عمل می‌کنند. کرم‌های حاوی AHA جزو این دسته هستند.

7- میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ از سوزن‌های کوچک برای ایجاد سوراخ‌های ریز در پوست استفاده می‌کند. این سوراخ‌ها باعث ایجاد پاسخ درمانی می‌شوند و سلول‌های پوست را تجدید می‌کنند.

8- لیزر درمانی

لایه برداری با لیزر سریعترین نتیجه را در بین تمام روش‌های غیر جراحی سفت کردن پوست در پی دارد.

9- بوتاکس

درمان با سم بوتولینوم یک روش غیر تهاجمی است که با شل کردن عضلات صورت به کاهش علائم پیری کمک می‌کند. افراد می‌توانند بیشتر فعالیت‌های روزمره خود را بلافاصله پس از این اقدام از سر بگیرند و بعد از حدود ۳ روز نتیجه را مشاهده کنند.

10- فیلرها یا پرکننده‌ها

فیلرها با پر کردن نواحی فرورفته پوست و چین و چروک‌های عمیق‌تر به جوانسازی پوست کمک شایانی می‌کنند.

11- لیفت صورت

چشمگیرترین نتایج از گزینه های جراحی مانند لیفت صورت یا جراحی پلک به دست می آید.

12- تزریق prp

این روش باعث افزایش تولید کلاژن و تحریک آن برای جوان سازی پوست می‌شود و نه تنها بر روی رفع چین و چروک صورت تاثیر قابل توجهی دارد بلکه باعث افزایش حجم گونه‌ها، بهبود سلامت پوست و ایجاد لطافت و سفتی پوست خواهد شد.

 

روش های جلوگیری از ایجاد چین و چروک صورت

بهبود و اصلاح سبک زندگی می‌تواند از ایجاد چین و چروک صورت جلوگیری کرده و یا سرعت پیشرفت آن را کاهش دهند. برخی از این راهکارها عبارتند از:

13- سیگار نکشید

طبق گفته انجمن پوست آمریکا، سیگار کشیدن سرعت پیری پوست را افزایش می‌دهد.

14- از استرس دوری کنید

اجتناب از استرس، کلید پیشگیری از چین و چروک است. وقتی فردی استرس دارد، بدن او هورمونی به نام کورتیزول ترشح می‌کند که ممکن است کلاژن را در پوست تجزیه کند.

15- کمتر الکل بنوشید

الکل باعث کم آبی می‌شود که می‌تواند پوست را خشک کرده و باعث پیرتر به نظر رسیدن شود. عدم مصرف الکل یا کاهش مصرف آن ممکن است به رفع چین و چروک کمک کند.

16- یک رژیم غذایی سالم داشته باشید

پیروی از یک رژیم غذایی سالم که سرشار از غذاهای غنی از آنتی اکسیدان است می‌تواند به کاهش چین و چروک کمک کند. آنتی اکسیدان‌ها از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد که باعث ایجاد چین و چروک و آسیب به پوست می‌شوند، محافظت می‌کنند. غذاهایی که حاوی سطوح بالایی از آنتی اکسیدان هستند عبارتند از: بلوبری، چغندر، اسفناج، کنگر فرنگی، کلم پیچ، شکلات تلخ و …

17- مصرف قند ساده را محدود کنید

رژیم غذایی حاوی مقدار زیادی شکر می‌تواند روند پیری را تسریع کند. انجمن پوست آمریکا توصیه می‌کند برای کمک به محافظت از پوست در برابر چین و چروک، از خوردن غذاها و نوشیدنی‌های حاوی قند ساده خودداری کنید.

18- برنزه نکنید

برنزه شدن، چه از نور خورشید باشد و چه از تخت برنزه، باعث قرار گرفتن در معرض اشعه‌های مضر UV می‌شود. این اشعه‌ها پیری را تسریع می‌کنند و باعث ایجاد چین و چروک، لکه‌های پوستی و حتی سرطان پوست می‌شوند.

19- با ضد آفتاب از پوست محافظت کنید

شما باید هر روز از کرم ضد آفتاب با فاکتور محافظت از آفتاب (SPF) حداقل ۳۰ استفاده کنید و باید آن را روی تمام قسمت‌هایی از پوست که در معرض آفتاب قرار می‌گیرد بمالید. توجه کنید هر ۲ ساعت ضد آفتاب خود را تمدید کنید.

 

منبع:

How to get rid of wrinkles: Treatment and prevention

دکتر فاطمه موسوی
دکتر فاطمه موسوی

من فاطمه موسوی هستم، یک پزشک عمومی عضو بنیاد ملی نخبگان و استعداد درخشان دانشگاه علوم پزشکی ایران. در شرکت و وب سایت سمانیک، به صورت تخصصی، علمی و تجربی محتواهای پزشکی تولید می‌کنم. تمرکزم بر ارائه محتواهای با کیفیت به صورت علمی است و از روش‌های پژوهشی مدرن و منابع معتبر حین نوشتن محتوا استفاده می‌کنم.

در گروه تلگرام، هر سوال پزشکی داشته باشید را پاسخ خواهیم داد! عضویت در گروه تلگرامی

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت.

  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
سوالی دارید از ما بپرسید
×
شهابی Whatsapp chat
مهندس منوچهر مسیب‌نژاد Whatsapp chat
2 +