شرکت داروسازی سمانیک سلامت گستر

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

بهترین مکمل و مولتی ویتامین برای کنکوری ها

دسته بندی :مکمل و ویتامین, مغز و اعصاب ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ دکتر فاطمه موسوی 22240 مشاهده
مولتی ویتامین برای کنکوری ها

بهترین مولتی ویتامین برای کنکوری ها چی هست؟ رقابت در آزمون‌های مختلف علمی مانند کنکور نیاز به تقویت حافظه، تمرکز و یادآوری بسیار زیادی دارد.  همچنین داوطلبان کنکور از اهمیت روزهای پایانی باخبرند و در تلاشند بهترین روش‌ها را برای استفاده از آخرین فرصت‌هایشان به کار ببرند تا به نتیجه دلخواه برسند.

رقابت برای کنکور خسته کننده است و می‌تواند بسیار استرس زا باشد. با افزایش توان حافظه، یادگیری و قدرت یادآوری به روش‌های گوناگون می‌توان در آزمون‌های مختلف راندامان یادگیری و پاسخگویی به سوالات را افزایش داد و نتیجه بهتری گرفت.

افزایش راندمان مغزی کنکوری ها

نکته مهم در افزایش راندمان مغزی تا حد بسیار زیادی به توانایی مغز برای تسهیل ارتباط بین نورون‌های مغزی (سلول‌های مغز) مربوط است که به آن «انعطاف مغز» گفته می‌شود. هر چه مغز سریع‌تر بتواند این فرآیند را انجام دهد یا به عبارت دیگر مغز «انعطاف‌‌پذیرتر» باشد، یادگیری بگیریم، به خاطر سپردن و به یاد آوردن راحت تر و سریع‌تر می‌گردد. مصرف بعضی از مکمل‌ها می‌توانند موجب افزایش انعطاف پذیری مغز شود.

بهبود رژیم غذایی، رعایت بهداشت خواب و ورزش و فعالیت بدنی منظم، تاثیر قابل توجهی بر عملکرد مغز، خلق و خو و سیستم ایمنی بدن دارد. در کنار رعایت نکات تغذیه‌ای و اصلاح سبک زندگی، مولتی ویتامین‌ها و مکمل‌های متنوعی در دسترس هستند که می‌توانند کنکوری‌ها را در بهترین موقعیت ذهنی برای موفقیت در این آزمون بزرگ قرار دهند. این مکمل‌ها حاوی ترکیبی تخصصی از ویتامین‌ها و مواد معدنی برای کمک به کاهش خستگی، بهبود عملکرد شناختی و بهینه‌سازی عملکرد ذهنی می‌باشند.

من، دکتر فاطمه موسوی در این مقاله 7 تا از بهترین مکمل و مولتی ویتامین ها برای کنکوری‌ ها رو به شما داوطلبان کنکور عزیز معرفی می کنم. همچنین شما می توانید جهت مشاوره رایگان انتخاب بهترین مکمل و مولتی ویتامین، با شماره واتساپ 09912702583 به صورت مستقیم از من به صورت رایگان مشاوره بگیرید.

بهترین مولتی ویتامین برای کنکوری ها [معرفی 7 مکمل]

1- نوپتوگر

مکمل نوپتوگر حاوی ترکیب نوپپت می‌باشد و جهت افزایش تمرکز و قدرت یادگیری، بهبود حافظه و کاهش اضطراب طراحی شده است. نوپپت یکی از موثرترین و قوی‌ترین فرآورده‌های تقویت کننده عملکرد شناختی یا نوتروپیک در بازار است که در اروپا و آمریکا به صورت وسیعی برای بهبود مشکلات مرتبط با حافظه و تمرکز مورد استفاده قرار می‌گیرد. از لحاظ شیمیایی، ترکیب سنتزی نوپپت متعلق به دسته‌ی راستام ها و از نظر ساختاری شبیه پیراستام است. در برخی پژوهش‌ها به قدرت ۱۰۰۰ برابری نوپپت در مقایسه با داروی پیراستام اشاره شده است.

نوپتوگر باعث تقویت سوخت و سوز گلوکز در مغز شده و باعث افزایش تمرکز و قدرت یادگیری می‌شود. همچنین به دلیل آزادسازی برخی نوروترانسمیترها موجب بهبود یادگیری و حافظه و سرعت بخشیدن به پردازش اطلاعات و مهارت حل مسئله می‌گردد و به همین دلیل می‌تواند به عنوان قرص افزایش تمرکز برای کنکور به کنکوری‌ها کمک قابل توجهی کند. از نوپتوگر به عنوان بهترین

به طور کلی، فرآورده‌های حاوی نوپپت به عنوان مکمل‌های افزاینده‌ی کارکرد مغز و ارتقا دهنده‌ی عملکرد شناختی (Nootropic) و محافظت کننده سیستم عصبی (Neuroprotective) مطرح هستند.

روش مصرف نوپتوگر به صورت روزانه 2 تا 3 قرص با فاصله دو ساعت از غذا می‌باشد.

به داوطلبان کنکور اکیدا پیشنهاد می کنیم که جهت تقویت حافظه خود، حتما از مکمل نوپتوگر استفاده کنند. قیمت قرص نوپوتوگر بسته 90 عددی چیزی در حدود 400 هزار تومان و بدون نیاز به تجویز پزشک در بیشتر داروخانه های کشور عزیزمان قابل تهیه و خریداری می باشد.

نوپتوگرمشاهده و خرید

2- بیومگنلیت

منیزیم یک ماده معدنی ضروری برای بدن می‌باشد که عملکردهای بیولوژیکی بسیار وسیعی دارد و در بیش از 300 واکنش متابولیک شرکت می‌کند. کمبود منیزیم با علائمی از قبیل خستگی و کاهش انرژی، استرس و بیقراری، کاهش تمرکز و ضعف حافظه همراه است.

هر ساشه بیومگنلیت معادل 300 میلی‌گرم منیزیم است. منیزیم موجود در مکمل بیومگنلیت از نوع ملح آلی سیترات بوده و با فراهمی زیستی (جذب گوارشی) 90 درصدی، بهترین منبع منیزیم شناخته شده است. برای افزایش انرژی، کاهش استرس و بهبود کیفیت خواب روزی یک ساشه بیومگنلیت را در یک لیوان پر آب حل کرده و مصرف نمایید.

بیومگنلیت مشاهده و خرید3- جینسنگ

جینسنگ یکی از محبوبترین گیاهان دارویی در دنیا می‌باشد که همیشه در گروه پرفروش‌ترین گیاهان دارویی دنیا قرار داشته است. این گیاه، یکی از پر مصرف‌ترین گیاهان دارویی است که عمدتا به منظور افزایش توانمندی ذهنی و جسمی، کنترل استرس، افزایش تمرکز، کاهش خستگی مفرط و تقویت سیستم ایمنی بکار می‌رود. جینسنگ همچنین می‌‌تواند فرایند تفکر و ادراک را تقویت کند و موجب تقویت حافظه شود.

مکمل سمانیک جینسنگ حاوی عصاره‌ی ویژه‌ای از ریشه‌ی گیاه جینسنگ است. هر ساشه محتوی سه گرم گرانول حاوی 300 میلی گرم عصاره جینسنگ قرمز کره ای می‌باشد. یک تا سه بار در روز، هر بار یک ساشه در یک لیوان آب گرم یا سرد حل و میل شود.

جینسنگمشاهده و خرید4- فلمون 

پروپولیس (یا بره موم) محصولی است که توسط زنبور عسل از رزین‌ها و ترشحات گیاهان جمع آوری و برای محافظت کندو به کار می رود. این محصول غنی از فلاونوئیدها و پلی‌فنل‌های گیاهی بوده و تا 20 درصد آن از فلاونوئیدها (که مواد آنتی اکسیدانی قوی به شمار می روند) تشکیل شده است.

هر کپسول فلمون حاوی عصاره پروپولیس (250 میلی گرم) و ویتامین هایی مانند ویتامین A ،B1 ،B2 ،B3 ،B6 ، B9 ،C ،D ، E و همچنین مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، آهن، مس، روی، منگنز، نیکل، کبالت و وانادیوم بوده و برای تقویت عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن و افزایش استقامت عمومی بدن کنکوری ها اثر قابل توجهی دارد. با توجه به نقش استرس در تضعیف سیستم ایمنی، مصرف فلمون در دوران کنکور توصیه می‌شود.

روزانه 1 تا 2 کپسول همراه یا بعد از غذا با آب یا نوشیدنی سرد میل شود.

فلمون

مشاهده و خرید

5- جینکوبیلوبا

مکمل جینکوبیلوبا حاوی عصاره‌ی برگ‌های درخت کهن‌دار است. این گیاه، قدیمی‌ترین گیاه روی زمین و فسیلی زنده به جا مانده از زمان دایناسورهاست. جینکوبیلوبا کاربردهای متعددی دارد اما عمدتا جهت تقویت حافظه و تمرکز بکار می‌رود.

این محصول باعث تقویت حافظه و تمرکز شده و از این رو می‌تواند به عملکرد بهتر ذهنی منجر گردد، اما برای مشاهده اثرات آن حداقل 4 تا 6 هفته زمان لازم است.

جینکوبلوبا

مشاهده و خرید

6- چای سبز

گیاهان طبیعی با فعالیت آنتی اکسیدانی به دلیل نقش آن‌ها در تعدیل استرس اکسیداتیو مرتبط با استرس های مزمن از جمله شرایطی که در نتیجه کنکور برای دانش آموزان کنکوری ایجاد می‌شود مورد توجه ویژه قرار گرفته‌اند. چای سبز، یک نوشیدنی محبوب است و خواص دارویی آن به طور گسترده‌ای مورد بررسی قرار گرفته است. پلی‌فنول‌های موجود در چای سبز که معمولاً به عنوان “کاتچین” شناخته می‌شوند اثر آنتی اکسیدانی شناخته شده‌ای دارند و می‌توانند از سلول‌های عصبی در برابر استرس اکسیداتیو محافظت کنند. مطالعات ثابت کرده‌اند که مصرف عصاره چای سبز با تقویت ارتباط بین لوب فرونتال و پریتال مغز، در تقویت یادگیری و حافظه و عملکرد شناختی موثر است.

چای سبز

7- مولتی ویتامین‌ها

مولتی ویتامین‌ها از انواع داروهای مکمل هستند که اشکال دارویی مختلفی دارند. در این مکمل‌ها چند نوع ویتامین مختلف و گاهی مواد معدنی وجود دارد که تاثیر مثبتی در بهبود حافظه و تمرکز، افزایش انرژی و تقویت سیستم ایمنی دارند.

از بهترین مولتی ویتامین برای کنکوری‌ ها می توان به ویتامین های گروه B اشاره کرد. برای مثال ویتامین B12 مسئول حفظ سطح انرژی در بدن انسان است. به عملکرد مغز و همچنین سیستم عصبی کمک می‌کند. B12 نقش اساسی در عملکرد مغز برای افراد در هر رده سنی دارد. سایر ویتامین‌ها و مواد معدنی که کنکوری‌ها باید در نظر بگیرند شامل سایر ویتامین‌های گروه B، پروبیوتیک‌ها، ویتامین D ،A و E ، امگا۳ و زینک است.

استفاده روزانه از مولتی ویتامین‌ها و قرص‌های تقویتی برای کنکور، به دانش آموزان کنکوری توصیه می‌شود. البته در یک مقاله دیگر بهترین مولتی ویتامین برای تقویت حافظه را به صورت کامل معرفی کرده ایم.

مولتی ویتامین

 

نتیجه‌گیری

در این مقاله، با بهترین مولتی ویتامین برای کنکوری‌ ها برای تقویت حافظه، کاهش اضطراب، افزایش توان جسمی و ذهنی و بهبود سیستم ایمنی کنکوری‌ها معرفی شد. به امید اینکه با پشتکار و پیروی از یک برنامه منظم درسی در کنار تغذیه سالم و فعالیت بدنی روزانه و خواب منظم، و در صورت نیاز مصرف مکمل برای کنکور، به نتیجه دلخواه در این رقابت بزرگ دست یابید.

 

منبع:

The Importance of Vitamins for Students

Green tea extract enhances parieto-frontal connectivity during working memory processing

Ginkgo Biloba

دکتر فاطمه موسوی
دکتر فاطمه موسوی

من فاطمه موسوی هستم، یک پزشک عمومی عضو بنیاد ملی نخبگان و استعداد درخشان دانشگاه علوم پزشکی ایران. در شرکت و وب سایت سمانیک، به صورت تخصصی، علمی و تجربی محتواهای پزشکی تولید می‌کنم. تمرکزم بر ارائه محتواهای با کیفیت به صورت علمی است و از روش‌های پژوهشی مدرن و منابع معتبر حین نوشتن محتوا استفاده می‌کنم.

در گروه تلگرام، هر سوال پزشکی داشته باشید را پاسخ خواهیم داد! عضویت در گروه تلگرامی

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت.

  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
سوالی دارید از ما بپرسید
×
شهابی Whatsapp chat
مهندس منوچهر مسیب‌نژاد Whatsapp chat
2 +