شرکت داروسازی سمانیک سلامت گستر

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

رژیم‌های گیاه‌خواری و وگان ریسک شکستگی‌های استخوانی را افزایش می‌دهند.

دسته بندی :مقاله کوتاه, استخوان و دندان ۱۹ مهر ۱۴۰۱ دکتر فاطمه موسوی 2052 مشاهده
شکستی استخوان و گیاه خواری

شکستگی استخوان در سنین بالا یک اتفاق رایج است که بار قابل توجهی برای سیستم های بهداشتی در سراسر جهان ایجاد می‌کند. مطالعات اپیدمیولوژیک قبلی نشان داده‌اند که گیاهخواران، تراکم استخوان (BMD) کمتری نسبت به سایر افراد دارند.

با این حال شواهد آینده‌نگر محدودی در مورد تفاوت‌های احتمالی در ریسک شکستگی استخوان بین گیاه‌خواران، وگان‌ها و غیر گیاه‌خواران وجود دارد. در این مطالعه آینده نگر، این مسئله مورد بررسی قرار گرفته است.

در این مطالعه، اطلاعات رژیم غذایی شرکت کنندگان در ابتدا (۱۹۹۳-۲۰۰۱) و در مرحله پیگیری (≈ ۲۰۱۰) جمع آوری شد. شرکت کنندگان در هر دو مقطع زمانی به چهار گروه رژیم غذایی (با ۲۹۳۸۰ گوشت خوار، ۸۰۳۷ ماهی خوار، ۱۵۴۹۹ گیاهخوار و ۱۹۸۲ وگان) دسته بندی شدند. نتایج و پیامدها از منظر شکستگی استخوانی از طریق ارتباط با سوابق بیمارستانی یا گواهی فوت تا اواسط سال ۲۰۱۶ شناسایی شدند.

نتایج این مطالعه نشان داد که به طور کلی در مقایسه با گوشت خواران، وگان ها خطر بیشتری برای شکستگی لگن، ساق پا و مهره‌ها دارند، در حالی که ماهی خواران و گیاهخواران خطر بیشتری برای شکستگی لگن دارند. این تفاوت در ریسک ایجاد شکستگی احتمالاً تا حدی به دلیل BMI پایین آنها و به دلیل دریافت کمتر کلسیم و پروتئین است.

دکتر فاطمه موسوی
دکتر فاطمه موسوی

من فاطمه موسوی هستم، یک پزشک عمومی عضو بنیاد ملی نخبگان و استعداد درخشان دانشگاه علوم پزشکی ایران. در شرکت و وب سایت سمانیک، به صورت تخصصی، علمی و تجربی محتواهای پزشکی تولید می‌کنم. تمرکزم بر ارائه محتواهای با کیفیت به صورت علمی است و از روش‌های پژوهشی مدرن و منابع معتبر حین نوشتن محتوا استفاده می‌کنم.

در گروه تلگرام، هر سوال پزشکی داشته باشید را پاسخ خواهیم داد! عضویت در گروه تلگرامی

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت.

  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
سوالی دارید از ما بپرسید
×
شهابی Whatsapp chat
مهندس منوچهر مسیب‌نژاد Whatsapp chat
2 +