شرکت داروسازی سمانیک سلامت گستر

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

تزریق داخل وریدی ویتامین C با دوز بالا و کاهش مدت بستری در بیماران کووید-19

عدم توافق قطعی در مورد مدیریت COVID-19 در سراسر جهان وجود دارد. تزریق داخل وریدی ویتامین C با دوز بالا (HDVC)، رمدسیویر (RDV) و فاویپیراویر (FPV) به عنوان بخشی از رژیم های درمانی پیشنهاد شده است و تنها RDV تاکنون توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تایید شده است. در مطالعه ای، نمودار الکترونیکی گذشته نگر بیماران بستری COVID-19 در یک دوره ۱۰ ماهه (اوت ۲۰۲۰ تا آوریل ۲۰۲۱) بررسی شد. تجزیه و تحلیل مقایسه ای داده ها بین گروه های دریافت کننده ویتامین C با دوز بالا، فاویپیراویر و رمدسیویر انجام شد. در بین بیماران دریافت کننده دوز بالای ویتامین C، به ترتیب ۷۰/۱٪ و ۶۷/۲٪ دارای تنگی نفس و کاهش اشباع اکسیژن بودند. بیماران دریافت کننده ویتامین C با احتمال کمتری بیش از ۲۰ روز در بیمارستان ماندند و طول مدت بستری در این افراد نسبت به ۲ گروه دیگر کاهش داشته است. البته افراد این گروه بیشتر تحت درمان با اکسیژن قرار داشتند. بیماران دریافت کننده رمدسیویر به احتمال زیاد در طول بستری در بیمارستان ، به سایر داروهای مرتبط با COVID-19 از جمله tofacitinib, baricitinib, tocilizumab و داروهای ضد انعقاد توصیه شده در دستورالعمل ها نیاز پیدا کردند. ۹۰/۱ ٪ از بیمارانی که RDV دریافت کردند در مقایسه با ۷۴/۲ ٪ از بیماران دریافت کننده FPV، پس از بهبود بالینی ترخیص شدند.

عدم توافق قطعی در مورد مدیریت کووید-19 در سراسر جهان وجود دارد.

تزریق داخل وریدی ویتامین C با دوز بالا (HDVC)، رمدسیویر (RDV) و فاویپیراویر (FPV) به عنوان بخشی از رژیم های درمانی پیشنهاد شده است و تنها RDV تاکنون توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تایید شده است.

در مطالعه ای، نمودار الکترونیکی گذشته نگر بیماران بستری کووید-19 در یک دوره ۱۰ ماهه (اوت ۲۰۲۰ تا آوریل ۲۰۲۱) بررسی شد. تجزیه و تحلیل مقایسه ای داده ها بین گروه های دریافت کننده ویتامین C با دوز بالا، فاویپیراویر و رمدسیویر انجام شد.

در بین بیماران دریافت کننده دوز بالای ویتامین C، به ترتیب ۷۰/۱٪ و ۶۷/۲٪ دارای تنگی نفس و کاهش اشباع اکسیژن بودند. بیماران دریافت کننده ویتامین C با احتمال کمتری بیش از ۲۰ روز در بیمارستان ماندند و طول مدت بستری در این افراد نسبت به ۲ گروه دیگر کاهش داشته است. البته افراد این گروه بیشتر تحت درمان با اکسیژن قرار داشتند.

بیماران دریافت کننده رمدسیویر به احتمال زیاد در طول بستری در بیمارستان ، به سایر داروهای مرتبط با  COVID-19 از جمله tofacitinib, baricitinib, tocilizumab و داروهای ضد انعقاد توصیه شده در دستورالعمل‌ها نیاز پیدا کردند.

۹۰/۱ ٪ از بیمارانی که RDV دریافت کردند در مقایسه با ۷۴/۲ ٪ از بیماران دریافت کننده FPV، پس از بهبود بالینی ترخیص شدند.

دکتر فاطمه موسوی
دکتر فاطمه موسوی

من فاطمه موسوی هستم، یک پزشک عمومی عضو بنیاد ملی نخبگان و استعداد درخشان دانشگاه علوم پزشکی ایران. در شرکت و وب سایت سمانیک، به صورت تخصصی، علمی و تجربی محتواهای پزشکی تولید می‌کنم. تمرکزم بر ارائه محتواهای با کیفیت به صورت علمی است و از روش‌های پژوهشی مدرن و منابع معتبر حین نوشتن محتوا استفاده می‌کنم.

در گروه تلگرام، هر سوال پزشکی داشته باشید را پاسخ خواهیم داد! عضویت در گروه تلگرامی

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت.

  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
سوالی دارید از ما بپرسید
×
خانم شهابی Whatsapp chat
مهندس منوچهر مسیب‌نژاد Whatsapp chat
2 +