شرکت داروسازی سمانیک سلامت گستر

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

تاثیر جینسنگ بر بهبود تولید مثل و درمان ناباروری در مردان

جینسنگ و بهبود تولید مثل مردان

ناباروری در مردان یک مشکل رو به رشد در جهان است. در سال ۲۰۱۰، حدود ۴۸/۵ میلیون زوج در سراسر جهان، نابارور شناخته شدند. تقریباً در ۴۰ درصد از این زوج‌ها، شریک مرد تنها یا یکی از عوامل ناباروری بوده است.

این روزها، داروهای گیاهی به طور فزاینده ای در سراسر جهان به عنوان راهی برای درمان ناباروری مورد توجه قرار گرفته است. جینسنگ اغلب به عنوان پادشاه گیاهان شناخته می‌شود و به عنوان یک عامل امیدوار کننده برای بهبود سلامت عمومی شناخته می‌شود. جینسنگ همچنین به عنوان یک داروی غرایز جنسی شناخته شده است و برای درمان اختلالات جنسی و همچنین برای تقویت قوای جنسی در طب سنتی چینی استفاده می‌شود.

داده‌های مطالعات حیوانی همبستگی مثبتی را بین مصرف جینسنگ و افزایش میل جنسی نشان داده است و این اثرات در مطالعات موردی-شاهدی در انسان نیز تایید شده است. علاوه بر این، جینسنگ برای بهبود کیفیت و تعداد اسپرم افراد سالم و همچنین بیماران مبتلا به ناباروری مرتبط با درمان موثر است. این اعمال بیشتر به جین سنوزیدها، اجزای اصلی فعال دارویی جینسنگ نسبت داده می‌شود.

بهبود اختلال نعوظ با مصرف جینسنگ

اجزای فعال دارویی جینسنگ، جین سنوزیدها، می توانند سنتز NO را در سلول های اندوتلیال و اعصاب اطراف عروقی القا کنند و حساسیت سلول های ماهیچه صاف عروق را به NO افزایش دهند. این آزاد شدن NO باعث شل شدن ماهیچه های صاف می شود، بنابراین اجازه می دهد تا خون بیشتری وارد اجسام نعوظ معروف به کورپوس کاورنوزوم شود و در نهایت باعث نعوظ شود.

در یک مطالعه دوسوکور و کنترل شده با دارونما، ۴۵ مرد با اختلال نعوظ متوسط ​​تا شدید، پس از درمان با ۹۰۰ میلی گرم جینسنگ قرمز کره ای، سه بار در روز، به مدت ۸ هفته، بهبود قابل توجه در نمرات خود در عملکرد نعوظ و رضایت جنسی پیدا کردند.

بهبود میل جنسی با مصرف جینسنگ

میل جنسی در پستانداران شامل هماهنگی پیچیده بین اجزای هورمونی و عصبی است. سطح تستوسترون به شدت با میل جنسی در ارتباط است و تستوسترون یکی از درمان‌های اصلی برای مردان با کاهش میل جنسی است.

جین سنوزید Rg1 ، ماده اصلی فعال در جینسنگ Panax، مسئول افزایش سطح تستوسترون سرم و بهبود میل جنسی است. در یک مطالعه بالینی که شامل ۶۶ شرکت‌کننده بود، استفاده از عصاره جینسنگ آسیایی به طور قابل توجهی سطح تستوسترون تام و آزاد پلاسما، هورمون محرک فولیکول و LH را افزایش داد.

چندین انتقال دهنده عصبی در میل جنسی نقش دارند، مانند دوپامین (DA) برای میل، استیل کولین (ACh) برای برانگیختگی و (GABA) برای ارگاسم. مطالعات نشان داده‌اند که جینسینوزید Re سطح دوپامین و استیل کولین خارج سلولی را در مغز موش ها افزایش می دهد.

این یافته‌ها نشان می‌دهد که جینسنگ می‌تواند محور هیپوفیز-بیضه را در هر دو سطح هورمونی و عصبی تنظیم کند.

تاثیر جینسنگ بر تولید و کیفیت اسپرم

تحقیقات در ۲۰ سال گذشته نشان داده است که تعداد اسپرم مردان در بسیاری از کشورهای جهان رو به کاهش است.

مطالعات بر روی جوندگان و انسان‌ها نشان داده است که جینسنگ می‌تواند تعداد و توانایی حرکت اسپرم را افزایش دهد. جینسنگ همچنین به حفظ اسپرم‌های انزالی کمک می‌کند.

جینسنگ قرمز کره ای

دکتر فاطمه موسوی
دکتر فاطمه موسوی

من فاطمه موسوی هستم، یک پزشک عمومی عضو بنیاد ملی نخبگان و استعداد درخشان دانشگاه علوم پزشکی ایران. در شرکت و وب سایت سمانیک، به صورت تخصصی، علمی و تجربی محتواهای پزشکی تولید می‌کنم. تمرکزم بر ارائه محتواهای با کیفیت به صورت علمی است و از روش‌های پژوهشی مدرن و منابع معتبر حین نوشتن محتوا استفاده می‌کنم.

در گروه تلگرام، هر سوال پزشکی داشته باشید را پاسخ خواهیم داد! عضویت در گروه تلگرامی

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت.

  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
سوالی دارید از ما بپرسید
×
خانم شهابی Whatsapp chat
مهندس منوچهر مسیب‌نژاد Whatsapp chat
2 +