شرکت داروسازی سمانیک سلامت گستر

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

افزایش تولید و تحرک اسپرم با مصرف جینسنگ

جینسنگ و تحرک اسپرم

شواهد اولیه مبنی بر اینکه جینسنگ ممکن است اثرات مثبتی بر اسپرماتوژنز (تولید اسپرم) داشته باشد اولین بار در سال ۱۹۷۷ منتشر شد. مطالعات بعدی هم در جوندگان و هم در انسان نشان داده است که جینسنگ می‌تواند تعداد اسپرم را افزایش دهد.

موش‌های تحت درمان با جینسنگ، افزایش قابل توجه اسپرماتوژنز از طریق افزایش بیان فاکتور نوروتروفیک مشتق از سلول گلیال (GDNF) در سلول های سرتولی و فعال سازی تنظیم کننده ماده پاسخ دهنده به cAMP بیضه (CREM) نشان داده‌اند. GDNF تنظیم کننده احتمالی بقا و تصمیم‌گیرنده برای تعیین مسیر آینده سلول‌های اسپرماتوگونیال تمایز نیافته است و CREM برای بلوغ اسپرماتید‌ها ضروری است.

هم بیماران الیگوآستنواسپرمی و هم گروه کنترل (شامل افراد سالم) افزایش غلظت و تحرک اسپرم را پس از استفاده از جینسنگ Panax نشان دادند. بیماران آستنواسپرمی تحت درمان با جینسنگ نیز افزایش قابل توجهی در تحرک اسپرم‌ها نشان دادند.

افزایش حرکت اسپرم‌ها توسط جینسنگ از طریق القای فعالیت‌های اکسید نیتریک سنتاز (NOS) و تولید NO انجام می‌شوند. NO همچنین ارتباط نزدیکی با عملکرد اسپرم دارد. نشان داده شده است که Ginsenoside Re ظرفیت اسپرم انسانی و واکنش آکروزوم را از طریق افزایش تولید NO داخل سلولی تسهیل می‌کند.

جینسنگ قرمز کره ای

دکتر فاطمه موسوی
دکتر فاطمه موسوی

من فاطمه موسوی هستم، یک پزشک عمومی عضو بنیاد ملی نخبگان و استعداد درخشان دانشگاه علوم پزشکی ایران. در شرکت و وب سایت سمانیک، به صورت تخصصی، علمی و تجربی محتواهای پزشکی تولید می‌کنم. تمرکزم بر ارائه محتواهای با کیفیت به صورت علمی است و از روش‌های پژوهشی مدرن و منابع معتبر حین نوشتن محتوا استفاده می‌کنم.

در گروه تلگرام، هر سوال پزشکی داشته باشید را پاسخ خواهیم داد! عضویت در گروه تلگرامی

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت.

  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
سوالی دارید از ما بپرسید
×
شهابی Whatsapp chat
مهندس منوچهر مسیب‌نژاد Whatsapp chat
2 +