شرکت داروسازی سمانیک سلامت گستر

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

روش موثر در جلوگیری از پیری پوست

دسته بندی :پوست، مو و زیبایی, مکمل و ویتامین ۸ شهریور ۱۴۰۰ دکتر علیرضا ولی زاده 6854 مشاهده
راهکارهای ضدپیری پوست

اگر از پوست خود به خوبی مراقبت نکنید خیلی با چین و چروک، لک‌های پوستی و … مواجه می‌شودید که همه‌ی این موارد از نشانه‌ی پیری زودرس پوست شماست.

برای جلوگیری از پیری زودرس پوست سریع شروع کنید

حتی اگر هرگز از پوست خود مراقبت نکرده‌اید، هنوز برای شروع دیر نیست. پوست شما در سن 20 سالگی شروع به پیر شدن می‌کند، اگرچه ممکن است آن را متوجه نشوید. راندمان عملکردی بدن ممکن است دیگر به خوبی قبل نباشد. ژن‌ها، عادات روزانه و خورشید باعث این تغییرات می‌شوند. پس دیگر منتظر نمانید! ممکن است اکنون بخواهید از یک متخصص پوست بپرسید که چگونه می‌توانید پوست صاف و نرم‌تری داشته باشید؟

 

از پاک کننده ملایم استفاده کنید

برای پوست خشک از کرم و برای پوست‌های چرب از فوم‌های بدون چربی استفاده کنید. شستن صورت با آب داغ می‌تواند رطوبت طبیعی پوست شما را از بین ببرد. صورت خود را با حوله خشک کنید.

اگر پوست حساسی دارید، با متخصص پوست خود در مورد نحوه جلوگیری از تحریک پوستی صحبت کنید. می‌توانید پوست خود را با آب گرم یا سرد بشویید. اما آب داغ می‌تواند رطوبت طبیعت پوست شما را از بین ببرد.

 

مرطوب کننده صورت شما

استفاده از کرم‌های مرطوب کننده از پوست شما محافظت کرده و باعث بهبود شرایط پوست می‌شود. حتی اگر پوست چرب یا جوش دارید، می توانید هر روز از یک مرطوب کننده سبک و بدون روغن استفاده کنید. اگر پوست خشکی دارید، ممکن است لازم باشد بیش از یک بار در روز از آن استفاده کنید. در حالی که صورت شما هنوز مرطوب است آن را بمالید تا رطوبت پوست در زیر کرم محبوس شود.

 

هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

شما در طول روز به حفاظت در برابر اشعه UV خورشید نیاز دارید، حتی اگر هوا ابری باشد یا در خانه بمانید. اشعه خورشید می‌تواند از ابرها و پنجره ها عبور کند، بنابراین شما همیشه در معرض آن هستید. بسیاری از مرطوب کننده‌ها دارای اثر ضد آفتاب هستند. از کرم ضد آفتاب با طیف نوری گسترده استفاده کنید، به این معنی که از هر دو اشعه نوری یووی نزدیک (UVA) و نوری یووی میانی (UVB) محافظت کند. پوشاندن لب‌ها را نیز فراموش نکنید. اگر عرق می‌کنید یا مدت طولانی بیرون از خانه هستید، کرم ضد آفتاب را مجدداً استفاده کنید تا از آن محافظت شود.

 

راه کارهای ضد پیری پوست

 

دوری از استرس و اضطراب

استرس و اضطراب باعث پیری زودرس پوست می‌شوند. آنها با ایجاد استرس اکسیداتیو در بدن علاوه بر آسیب زدن به غشاهای سلولی، باعث ایجاد جهش در ژن‌ها نیز می‌شوند که این جهش‌ها ممکن است تولید محصولات ضروری عملکردی یا ساختاری بافتها را دچار اختلال کند و در نهایت موجب پیری بافت گردد.

استفاده از فرآورده های طبیعی و مکملها میتواند با از بین بردن استرس و اضطراب، از تولید استرس اکسیداتیو نیز جلوگیری نماید. از جمله این محصولات می‌توان به دمنوش گل گاوزبان، اسطوخودوس یا مکمل منیزیم اشاره نمود.

 

راه کارهای ضد پیری پوست

 

سوال: آیا می‌توانم مواد و محصولات آرایشی و بهداشتی پوستی را بصورت لایه لایه بر روی پوستم استفاده کنم؟

جواب: بله، با پوست تمیز شروع کنید و ابتدا هرگونه کرم یا ژل تجویز شده را روی آن قرار دهید. نحوه استفاده لایه لایه از محصولات آرایشی و بهداشتی بر روی پوست بصورت زیر است:

صبح: مرطوب کننده، ضد آفتاب (اگر در مرطوب کننده شما نیست)، مواد آرایشی.

شب: محصول ضد پیری (در صورت استفاده)، مرطوب کننده بدون کرم ضد آفتاب.

 

منبع: Caring for Your Complexion (webmd.com)

دکتر علیرضا ولی زاده
دکتر علیرضا ولی زاده

علیرضا ولی‌زاده هستم دکترای تخصصی نانوفناوری پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران و پژوهشگر برتر کشوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی. سوابق علمی و اجرایی بنده: 1- عضو ستاد ويژه توسعه فناوري نانو 2- عضو بنیاد ملی نخبگان 3- عضو مرکز استعداد درخشان دانشگاه علوم پزشکی تهران 4- عضو انجمن علمی نانوفناوری پزشکی ایران.

در گروه تلگرام، هر سوال پزشکی داشته باشید را پاسخ خواهیم داد! عضویت در گروه تلگرامی

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت.

  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
سوالی دارید از ما بپرسید
×
شهابی Whatsapp chat
مهندس منوچهر مسیب‌نژاد Whatsapp chat
2 +